بازی

فروش کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس مشخص شد

فروش کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس مشخص شد

از آنجایی که مایکروسافت میزان فروش دقیق کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس را مشخص نکرده، یک شرکت تحلیلی دست به انجام این کار زده است. 

پیرز هاردینگ رولز (Piers Harding Rolls) از کمپانی Ampere Analysis، گزارشی از بازار کنسول‌ها در سال ۲۰۲۲ منتشر و اعلام کرد که تاکنون ۱۸.۵ میلیون دستگاه ایکس باکس سری ایکس/اس به فروش رسیده است. با وجود اینکه در ابتدا همه کنسول های نسل نهمی کمیاب بودند، اکنون راحت‌تر می‌توان آن‌ها را در بازار پیدا کرد. 

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Groundedانحصاری «استوار» مایکروسافت
بررسی بازی Grounded

کنسول ایکس باکس سری اس در افزایش سهم این شرکت در بازار نقش بسیار مهمی بازی کرده و بیشتر در دسترس طرفداران قرار داشت. با این وجود اختلاف قابل توجهی بین کنسول سونی و مایکروسافت وجود دارد و تاکنون بیش از ۳۰ میلیون دستگاه پلی استیشن ۵ توسط بازیکنان در سراسر جهان خریداری شده است. 

سهم کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن

پیرز هاردینگ رولز از طرف دیگر پیش‌بینی می‌کند که اختلاف بین کنسول‌های این دو شرکت در سال ۲۰۲۳ بیشتر از قبل می‌شود. این تحلیلگر اما باور دارد که اگر ایکس‌باکس سری ایکس بیشتر در دسترس قرار گیرد، رقابت بین کنسول‌ها دوباره تشدید می‌شود. با این وجود حداقل تا نیمه اول سال ۲۰۲۳ اوضاع به همین منوال پیش خواهد رفت.

این تحلیلگر در گزارش خود اشاره کرده که سهم مایکروسافت در صنعت ویدئو گیم به لطف سرویس گیم پس از ۲۵.۵٪ در سال ۲۰۲۱ به ۲۷.۳٪ افزایش پیدا کرده است. از طرف دیگر سهم سونی از ۴۶.۳٪ در سال ۲۰۲۱ به ۴۵٪ کاهش یافته است.

مطلب پیشنهادی:مقایسه عملکرد ویندوز ۱۰ با ویندوز ۱۱ در بازی‌هابهترین سیستم عامل برای گیمرها کدام است؟
مقایسه عملکرد ویندوز ۱۰ با ویندوز ۱۱ در بازی‌ها


ویجی‌لاگ پلاس: رویداد جدید پلی استیشن و نمایش تازه رزیدنت اویل 4

فروش کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس مشخص شد - lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا