بازی

اسکوئر انیکس به دنبال فروش سهام استودیوهای خود است

اسکوئر انیکس به دنبال فروش سهام استودیوهای خود است

طبق گزارش‌های موجود، اسکوئر انیکس (Square Enix)‌ قصد دارد تا سهام برخی از استودیوهای توسعه خود را برای «بهبود بازده سرمایه اولیه‌اش» بفروشد.

دیوید گیبسون، تحلیلگر ژاپنی در توییتر خود اعلام کرد که فروش کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) و Eidos به Embracer Group فاز اول برنامه‌های اسکوئر انیکس بوده و فاز ۲ آن «تنوع ساختار سرمایه استودیو» خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Life Is Strange: True Colors – همدلی سوپرپاور استبازگشتی قدرتمند برای Life Is Strange
بررسی بازی Life Is Strange: True Colors – همدلی سوپرپاور است

او نوشت:

افزایش هزینه‌های ساخت بازی‌ها به این معنی است که با داشتن استودیوهای ۱۰۰ درصدی، آن‌ها باید مشکل پسند باشند و منابع خود را متمرکز کنند که این امر گسترش را محدود می‌کند.

او در ادامه توضیح می‌دهد که به این ترتیب، ناشر نمونه کارهای استودیوهای خود را [برای فروش] بررسی خواهد کرد.

گیبسون همچنین توضیح داد که اسکوئر انیکس همچنان مالکیت ۱۰۰ درصدی برخی از استودیوهای خود را حفظ خواهد کرد و برخی استودیوهای دیگر از نظر سهام یا سرمایه‌گذاری تغییر خواهند کرد. همچنین طبق گفته او اسکوئر انیکس به دنبال راه‌هایی برای گسترش کارهای استودیو خود خواهد بود.

اسکوئر انیکس

طبق گزارش گیبسون، استودیوهای مستقر در اروپا و ایالات متحده بیشترین تاثیر را خواهند دید و ا‌سکوئر انیکس منابع خود را عمدتا روی عناوین ژاپنی متمرکز خواهد کرد.

گیبسون خلاصه کرد:

بنابراین اسکوئر انیکس درست زمانی که دیگران مانند سونی و غیره به دنبال خرید هستند، برای بهبود بازدهی سرمایه، به دنبال فروش سهام استودیوها خود به دیگران است. من انتظار دارم تا سونی، تنسنت، نکسون و شرکت‌های دیگری به این معاملات علاقه‌مند باشند.

او در نهایت توضیح می‌دهد که هزینه توسعه بازی‌های سرمایه‌گذاری شده اسکوئر ا‌نیکس در حال حاضر ۸۴۰ میلیون دلار است اما پس از فروش Crystal Dynamics / Eidos، این شرکت ۱.۴ میلیارد دلار پول نقد خواهد داشت و بدهی‌های آن صفر می‌شود که برای سرمایه‌گذاری گسترده در بازی‌ها و عدم فروش سهام استودیوهایش کافی است.


اطلاعات لو رفته هیجان انگیز از جی تی ای 6 | ویجی‌لاگ پلاس

تماشا از کانال یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا