عمومی

خودروساز چینی BYD چگونه به بزرگ‌ترین رقیب تسلا تبدیل شد؟

خودروساز چینی BYD چگونه به بزرگ‌ترین رقیب تسلا تبدیل شد؟

غول چینی آذرماه سال قبل اعلام کرد که نخستین کارخانه‌ی تولید اروپایی خود را در مجارستان افتتاح خواهد کرد. این شرکت همچنین به‌دنبال خرید امتیاز معادن لیتیوم در برزیل است. لیتیوم جزء کلیدی تولید باتری است.

با گسترش نفوذ جهانی بی‌وای‌دی، دولت‌هایی که نگران یارانه‌های دریافتی از سوی خودروسازان چینی هستند، شروع به بررسی موشکافانه‌ی این موضوع کرده‌اند. شهریورماه سال گذشته، کمیسیون اروپا که بازوی اجرایی اتحادیه‌ی اروپا محسوب می‌شود، تحقیقاتی را در مورد یارانه‌های اعطاشده به سازندگان خودروهای الکتریکی در چین آغاز کرد. در سوی دیگر ایالات‌متحده نیز در تلاش است تا صنعت داخلی خودروهای الکتریکی خود را از طریق قانون کاهش تورم (IRA) و با هدف دور نگه داشتن رقبای چینی تقویت کند.

به‌گفته‌ی تحلیلگران، ابتکاراتی مانند قانون IRA و تحقیقات ضدیارانه‌ی اتحادیه‌ی اروپا به‌دنبال جلوگیری از رشد شرکت‌های چینی در این بازارها است. بی‌وای‌دی نیز برای اطمینان از رشد پایدار، فعالانه با موانع یادشده برخورد می‌کند و همان‌طور که در سرمایه‌گذاری اخیر این شرکت در کارخانه‌ی برق در مجارستان دیدیم، غول چینی به‌شدت بر توسعه‌ی جهانی تجارت خود تأکید دارد.

چشم‌انداز آینده

نبرد میان تسلا و بی‌وای‌دی به‌عنوان بزرگ‌ترین سازندگان خودروهای برقی جهان همچنان ادامه خواهد یافت. Sino Auto Insights، شرکتی که در زمینه‌ی مشاوره ی مدیریت و نوآوری فعالیت دارد، اعتقاد دارد که بی‌وای‌دی هنوز به حداکثر پتانسیل رشدش نرسیده است. یکی از کارشناسان این مؤسسه می‌گوید: «بیشتر شرکت‌های خودروسازی، سال‌ها این خودروساز نوپای چینی را جدی نگرفتند و این ما را به یاد نخستین روزهای تسلا می‌اندازد، چرا که اغلب مردم در روزهای اولیه‌ی تأسیس تسلا آن را جدی نمی‌گرفتند. شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک در سال ۲۰۲۴ با رقابتی سنگین از سوی رقبای شرقی مواجه است. چینی‌ها امسال دارند خودروهای برقی بسیار متنوعی عرضه می‌کنند و خودروسازان سنتی جهان همگی در تلاش‌اند تا از آن‌ها عقب نیفتند.»

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا