موبایل

از شارژرهای عمومی موبایل استفاده نکنید

اف‌بی‌آی اخیرا به مصرف‌کنندگان در مورد استفاده از محل‌های شارژ عمومی رایگان هشدار داد و اعلام کرد که کلاهبرداران موفق شده‌اند شارژرهای عمومی را تحت کنترل دربیاورند و می‌توانند دستگاه‌ها را با بدافزارها یا نرم‌افزارهایی که به هکرها امکان دسترسی به تلفن، تبلت یا رایانه شما را فراهم می‌کنند، آلوده کنند.

به گزارش lastech از ایسنا، دفتر میدانی اف‌بی‌آی در دنور در توییتی نوشت: از استفاده از ایستگاه‌های شارژ رایگان در فرودگاه‌ها، هتل‌ها یا مراکز خرید، خودداری کنید. عوامل خلافکار، راه‌هایی برای استفاده از پورت‌های یواس‌بی عمومی برای آلوده کردن دستگاه‌ها به بدافزار و نرم‌افزار جاسوسی، پیدا کرده‌اند. شارژر و کابل یواس‌بی خود را همراه داشته باشید و از پریز برق استفاده کنید.

اف‌بی‌آی در وب سایت خود توصیه مشابهی را برای اجتناب از استفاده از شارژرهای عمومی داده است. این بولتن به هیچ مورد اخیر آسیب مصرف کنندگان از این شیوه، اشاره نکرده است. دفتر میدانی اف‌بی‌آی در دنور اعلام کرد که هدف از این پیام، ارائه توصیه‌ بوده و هیچ مورد خاصی وجود ندارد که باعث شده باشد این توصیه منتشر شود.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، کمیسیون ارتباطات فدرال هم درباره استفاده از این شیوه برای انتشار بدافزار هشدار داده است. این آژانس در سال ۲۰۲۱ که شیوه مذکور شناسایی شد، هشدار داد که دستگاه‌های مصرف‌کننده که از کابل‌های یواس‌بی آلوده استفاده کنند، نام‌های کاربری و رمز عبور آنها با استفاده از بدافزار قابل هک خواهد بود و به مصرف کنندگان توصیه کرده بود که از استفاده از ایستگاه‌های شارژ عمومی اجتناب کنند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا