رمز ارز

ارز دیجیتال سیویک (Civic) چیست؟ معرفی توکن CVC

زمان مطالعه: 7 دقیقه

ارز دیجیتال Civic پروژه‌ای برای احراز هویت به کمک فناوری بلاکچین است. چند سالی است که پلتفرم‌های احراز هویت آنلاین توسعه یافته‌اند. اگرچه این پلتفرم‌ها خدمات پرکاربرد و گسترده‌ای ارائه می‌کنند اما چالش‌های مربوط به حفظ حریم شخصی از همان ابتدا مطرح شده است. بسیاری از کاربران نمی‌خواهند اطلاعات خود را در اختیار شبکه‌ها و پلتفرم‌های خصوصی قرار دهند. پلتفرم Civic با استفاده از فناوری بلاکچین، بستری غیرمتمرکز برای احراز هویت فراهم کرده است. به کمک این پلتفرم، حریم شخصی کاربران حفظ می‌شود و نگرانی‌های بسیار کمتری از این بابت وجود دارد. اهداف خاص و کاربردی، تیم توسعه باسابقه، رشد قیمت رمزارز سیویک در سال‌های ابتدایی و افزایش نیاز کسب‌وکارها به پلتفرم‌های احراز هویت باعث شده سرمایه‌گذاران نگاه ویژه‌ای به رمزارز civic داشته باشند. در این مقاله به بررسی دقیق پروژه ارز دیجیتال سیویک و مشخصات توکن CVC و همچنین تاریخچه و قیمت این ارز دیجیتال می‌پردازیم.

پروژه ارز دیجیتال Civic‌ چیست؟

پروژه سیویک (Civic) یک راهکار مدیریت و احراز هویت محسوب می‌شود که با استفاده از فناوری بلاکچین توسعه یافته است. این پروژه به افراد و کسب‌وکارها ابزارهای مورد نیاز برای کنترل و محافظت از اطلاعات هویتی را می‌دهد. کاربران با استفاده از پلتفرم سیویک می‌توانند به خدمات متنوعی دسترسی داشته باشند؛ بدون آنکه نیاز باشد اطلاعات زیادی را در اختیار این بستر قرار دهند.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

ارز دیجیتال سیویک (Civic) چیست؟ معرفی توکن CVC

راهکار تأیید هویت Civic از فناوری دفتر کل توزیع شده (Distributed Ledger‌) برای استفاده از اطلاعات هویتی در پلتفرم‌های مختلف استفاده می‌کند. در واقع اجازه کاربر شرط اصلی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با کسب‌وکارها و پلتفرم‌های گوناگون است.

کاربران سیویک داده‌های هویتی خود را در تلفن همراه ذخیره می‌کنند؛ سپس با استفاده از یک امضای بیومتریک عملیات به اشتراک گذاشتن داده آغاز می‌شود.

تیم توسعه ارز دیجیتال سیویک

پلتفرم و ارز دیجیتال Civic در سال ۲۰۱۵ به دست وینی لینگهام (Vinny Lingham) و جاناتان اسمیت (Jonathan Smith) توسعه یافت. لینگهام یک کارآفرین موفق در آفریقای جنوبی است. اسمیت هم بیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت در صنعت بانکداری را دارد. کریس هارت (Chris Hart) مدیر مالی سابق شرکت‌های Guidebook و Nextag یکی دیگر از اعضای خوش‌نام و معتبر تیم توسعه پروژه Civic است. طبق اطلاعات صفحه لینکدین این پروژه، در حال حاضر ۳۸ کارمند مشغول توسعه این پلتفرم هستند.

چه چیزی پروژه Civic‌ را منحصربه‌فرد می‌کند؟

پروژه رمزارز سیویک به گونه‌ای طراحی شده است که کاربران بتوانند هویت خود را با کسب‌وکارها به اشتراک بگذارند و در عین حال کنترل کاملی بر اطلاعات شخصی خود داشته باشند. کسب‌وکارها با استفاده از سیستم‌های راستی‌آزمایی مبتنی بر هوش مصنوعی (AI)، فرآیند احراز هویت را در کمترین زمان به پایان می‌رسانند. علاوه بر این، بازبینی توسط اپراتورهای انسانی باعث می‌شود احتمال کلاهبرداری و جعل اطلاعات به حداقل برسد. بدین ترتیب قوانین و مقررات AML و OFAC نیز به دقت رعایت شده است.

پروژه سیویک دو محصول اصلی دارد: کیف پول و هلث کی (Health key). کیف پول رمزارزی سیویک روی موبایل نصب می‌شود و از بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و یو‌اس‌دی کوین (USDC) پشتیبانی می‌کند. این اپلیکیشن بستری برای مدیریت هویت دیجیتال است که توسط بیمه ۱ میلیون دلاری شرکت Coincover پشتیبانی می‌شود.

ارز دیجیتال Civic

هلث کی برنامه‌ای است که به کسب‌وکارها و کارفرمایان اجازه می‌دهد تا سلامت جسمی کارکنان را بررسی و تأیید کنند. به کمک این برنامه امکان بررسی آلوده شدن به کووید ۱۹ بر اساس اطلاعات هویتی وجود دارد. این اطلاعات بدون نقض حریم خصوصی کارکنان قابل بررسی است.

بررسی ارز دیجیتال Civic

ارز دیجیتال سیویک (CVC) توکن بومی این پلتفرم است. از ارز دیجیتال Civic برای تسویه تراکنش‌های داخلی استفاده می‌شود. در زمان ارائه و دریافت اطلاعات هویتی، کاربر و کسب‌وکار باید کارمزد تراکنش را به پلتفرم سیویک پرداخت کنند.

کاربران می‌توانند از طریق عملیات‌های مختلفی ثبت‌نام و معرفی کاربران جدید توکن CVC را دریافت کنند. نودهای اعتبارسنج نیز در ازای پردازش تراکنش‌ها و تأیید هویت، ارز دیجیتال Civic کسب خواهند کرد.

رمزارز Civic در سال ۲۰۱۸ وارد بازار کریپتوکارنسی شد. البته فرآیند فروش اولیه (ICO) سال ۲۰۱۷ آغاز شده بود.

در حال حاضر یک میلیارد توکن CVC  وارد بازار شده که برابر با حداکثر عرضه این توکن است. ۳۳ درصد از توکن‌های CVC در فرآیند ICO به فروش رسید و ۳۳ درصد دیگر نیز به پاداش‌ها اختصاص یافت. ۳۳ درصد هم در مراحل بعدی فروش عرضه شد. ۱ درصد از کل توکن‌ها نیز صرف هزینه‌های فرآیندهای فروش شد.

ارز دیجیتال سیویک در شبکه اتریوم توسعه یافته است. اتریوم یکی از امن‌ترین شبکه‌های مبتنی بر بلاکچین است. پس از مهاجرت این شبکه از الگوی اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) و همچنین رونمایی از اتریوم ۲.۰ و توسعه راهکارهای مقیاس‌پذیری، کارمزد تراکنش‌ها نیز کاهش یافته است. بنابراین کاربران دردسر چندانی از بابت پرداخت هزینه تراکنش‌ها در پلتفرم سیویک نخواهند داشت. توکن CVC با استفاده از استاندارد ERC-20 توسعه یافته است.

صرافی و کیف پول‌های توکن CVC

برای خرید ارز دیجیتال Civic کار چندان سختی نخواهید داشت؛ زیرا صرافی‌های مشهوری این توکن را لیست کرده‌اند. بایننس (Binance)، کوین‌بیس پرو (CoinBase Pro) و هیوبی (Huobi) مشهورترین صرافی‌هایی هستند که از معاملات توکن CVC پشتیبانی می‌کنند. همچنین کیف پول‌های تراست ولت (TrustWallet)، لجر (Ledger)، متامسک (MetaMask) و کوین‌بیس ولت (Coinbase Wallet) امکان خرید و فروش یا نگهداری ارز دیجیتال سیویک را فراهم کرده‌اند.

تاریخچه و پیش بینی قیمت رمزارز Civic

ارز دیجیتال Civic

ارز دیجیتال سیویک در ابتدا با قیمت 0.17 دلار عرضه شد. در روزهای ابتدایی قیمت سیویک رشدی خیره‌کننده داشت و به ۰.۷۱ دلار هم رسید. پس از مدت کوتاهی روندی نزولی آغاز شد و دوباره در زمستان ۲۰۱۸ شاهد رشد قیمت سیویک تا ۱.۲ دلار بودیم. سپس روند نزولی طولانی‌مدتی آغاز شد. قیمت ارز دیجیتال Civic در سال ۲۰۱۸ بین بازه ۰.۱ تا ۱.۲ دلار نوسان داشت. در سال ۲۰۱۹ نیز قیمت توکن CVC تا ۰.۰۴ دلار سقوط کرد.

در صفحه قیمت لحظه ای Civic می‌توانید قیمت سیویک و توکن CVC و نمودار قیمت آن را مشاهده کنید.

در اوایل سال ۲۰۲۱ و با رشد شدید قیمت بیت کوین، توکن CVC دوباره مسیر صعودی را در پیش گرفت و این بار تا مرز ۰.۷۲ دلار پیش رفت. پس از چند سقوط و صعود، سال ۲۰۲۲ با قیمتی در حدود ۰.۳۳ دلار آغاز شد. روند نزولی کریپتوکارنسی در سال ۲۰۲۲ باعث افت قیمت ارز دیجیتال Civic تا ۰.۰۷ دلار شد. با این حال در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۳ نمودار قیمت CVC روند صعودی ملایمی داشته و از مرز ۰.۱ دلار عبور کرده است.

ارز دیجیتال سیویک (Civic) چیست؟ معرفی توکن CVC

طبق داده‌های وب‌سایت changelly.com، مسیر نمودار قیمت ارز دیجیتال سیویک در سال ۲۰۲۳ صعودی خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود در این سال ارزش توکن CVC تا نزدیکی ۰.۱۷ دلار افزایش پیدا کند. میانگین قیمت در سال ۲۰۲۳ حدود ۰.۱۵ دلار خواهد بود. در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ نیز میانگین قیمت حدود ۰.۲۱ و ۰.۲۸ دلار تخمین زده شده است. در نهایت پیش‌بینی می‌شود قیمت این رمزارز در بلندمدت و در سال ۲۰۲۹ از مرز ۱ دلار عبور کند.

ارز دیجیتال سیویک (Civic) چیست؟ معرفی توکن CVC

خلاصه مطلب

ارز دیجیتال Civic یکی از پروژه‌های خاص بازار رمزارزها و بلاکچین است. هر چه کسب‌وکارها بیشتر در مسیر تجارت الکترونیک و استفاده از اینترنت گام بردارند، فرصت‌های تجاری بهتری برای پلتفرم سیویک به وجود می‌آید. می‌توان گفت تیم توسعه رمزارز Civic ایده جذابی برای توسعه کسب‌وکار پیدا کرده است؛ زیرا روزبه‌روز اهمیت حفظ حریم خصوصی نیز بیشتر می‌شود. بنابراین می‌توان به آینده توکن CVC‌ امیدواری زیادی داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا