عمومی

دستاورد بزرگ چین؛ تعداد کاربران چت‌بات بایدو به ۲۰۰ میلیون نفر رسید

دستاورد بزرگ چین؛ تعداد کاربران چت‌بات بایدو به ۲۰۰ میلیون نفر رسید

بایدو امروز اعلام کرد چت‌بات هوش مصنوعی Ernie Bot بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. تعداد کاربران ارنی‌بات از ماه دسامبر ۲۰۲۳ (آذر و دی ۱۴۰۲) تاکنون تقریباً دو برابر شده است. این چت‌بات حدود هشت ماه پیش برای عموم کاربران منتشر شد.

رابین لی، مدیرعامل بایدو، اعلام کرد که API ارنی‌بات روزانه ۲۰۰ میلیون بار استفاده می‌شود، به این معنی که هر کاربر چندین‌بار در طول روز از چت‌بات درخواست کرده است تا وظایف مختلفی انجام دهد.

لی در جریان کنفرانس مطبوعاتی در شهر شنژن اعلام کرد که تعداد کاربران سازمانی ارنی‌بات به ۸۵ هزار نفر رسیده است. بایدو در سه‌ماهه‌ی آخر ۲۰۲۳ چند صد میلیون یوان (چند ده میلیون دلار) به‌ جیب زد.

به گزارش رویترز، برخلاف بسیاری از کشورها، چین از شرکت‌ها می‌خواهد قبل از ارائه‌ی خدمات هوش مصنوعی مولد، تأییدیه بگیرند. داده‌های اخیر نشان می‌دهند که سرویس‌های هوش مصنوعی چینی، به‌ویژه چت‌بات «کیمی» که توسط یک استارتاپ جدید به‌نام Moonshot AI منتشر شده است، به سرعت درحال پیشرفت هستند.

نرخ بازدید از چت‌بات کیمی در ماه در ماه مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) ۳۲۱٫۶ درصد نسبت‌ به فوریه‌ی ۲۰۲۳ (بهمن و اسفند ۱۴۰۲) رشد کرد؛ درحالی‌که نرخ بازدید از ارنی‌بات در همان ماه حدود ۴۸ درصد رشد داشت.

هوش مصنوعی چین هنوز فاصله‌ی زیادی از همتایان غربی دارد. ChatGPT همچنان محبوب‌ترین چت‌بات هوش مصنوعی در جهان است و نرخ بازدید از آن در ماه گذشته ۹ درصد رشد کرد و به ۱٫۸۶ میلیارد بازدید رسید.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا