نرم افزار

ادعای اپل: اپ استور برای اقتصاد جهان مفید است

پژوهشی جدید از اپل نشان داده است که اکوسیستم نرم افزارهای iOS که به اپ استور مشهور شده است میلیون‌ها دلار برای اقتصاد جهانی درآمد زایی می‌کنند و پشتیبان هزاران شغل در سراسر جهان است.
 
به گزارش lastech و به نقل از  techradar، اپل به تازگی نتایج دو گزارش جدید را منتشر کرده است که یکی از آنها به تجزیه و تحلیلی اثرات اپ استور روی اقتصاد کلی جهان می‌پردازد. گزارش‌های اپل با هدف به چالش کشیدن این گزاره که این کمپانی از سلطه اپ استور علیه رقبا و توسعه دهندگان استفاده می‌کند، ارائه شده است.
 
کمپانی هایی نظیر Epic Games مدعی شدند که اپل از طریق کسب 30 درصد از فروش توسعه دهندگان و پرداخت‌های درون برنامه‌ای قوانین ضد انحصارگری را نقض می‌کند و نکته جالب اینجاست که iOS اجازه دانلود نرم افزارها از هیچ طریق دیگری به غیر از اپ استور را صادر نمی‌کند.
 
اپل در مقابل اظهار داشته است که:« اقتصاد نرم‌افزار iOS به سابقه خود به عنوان موتور رشد و فرصت اقتصادی در سال 2021 ادامه داد و از بیش از 2.2 میلیون شغل در ایالات متحده پشتیبانی کرد و به کسب و کارهای کوچک کمک کرد بیش از هر زمان دیگری موفقیت کسب کنند.»
 

 

 
بر اساس گزارش‌های به دست آمده از اپل درآمد توسعه دهنده‌های کوچک‌تر (آنهایی که در آمد سالانه کمتر از 1 میلیون دلار دارند و دانلود سالانه شان کمتر از یک میلیون بار است) در بین سال‌های 2019 تا 2021 در سراسر جهان حدود 1130 درصد افزایش داشته است. این رقم در آمریکا به 118 درصد رسیده است (در این پژوهش درآمد توسعه دهندگان نرم افزارهای با کمتر از 1000 دانلود در نظر گرفته نشده است).
 
البته این اولین بار نیست که اپل تحقیقاتی را در مورد اپ استور منتشر می‌کند. این کمپانی در اوایل ماه آوریل نیز گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌داد نرم افزارهای این کمپانی در دسته خاصی به ندرت محبوب‌ترین نرم‌افزار است. نتیجه این پژوهش در پی نفض این فرضیه بود که اپل برای نرم افزارهای خودش حق ویژه‌ای قائل است.
 
اپل در ماه ژوئن سال 2021 نیز با انتشار نتایج پژوهشی نشان داد که اپ استور حدود 643 میلیارد دلار رزرو و فروش جهانی را در طول سال 2020 تسهیل کرده است که نسبت به سال قبل 24 درصد افزایش داشته است. البته تمامی این پژوهش‌ها توسط اپل یا به سفارش این کمپانی انجام شده است و به همین ترتیب نتایج آن مورد تردید فراوان است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا