رمز ارز

پیشتازی بی‌رقیب آربیتروم در بین راه‌حل‌های لایه ۲؛ رکورد حجم معاملات شکسته شد!

پیشتازی بی‌رقیب آربیتروم در بین راه‌حل‌های لایه ۲؛ رکورد حجم معاملات شکسته شد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شبکه‌ آربیتروم (Arbitrum)، پلتفرم پیشرو در حوزه‌ راه‌حل‌های لایه ۲، به یک موفقیت قابل توجه دست یافته است. این شبکه با گذر از حجم معاملات ۱۵۰ میلیارد دلاری در صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ، به اولین پروتکل لایه ۲ تبدیل شده که به چنین رکوردی می‌رسد.

حجم بالای معاملات آربیتروم نشان‌دهنده‌ تسلط روزافزون آن در بازار امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) است. این شبکه از زمان آغاز به کار خود، بر بهبود سرعت تراکنش‌ها و کاهش کارمزدها در بلاکچین اتریوم تمرکز کرده است.

در حال حاضر، ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) در این شبکه به ۲.۶۴ میلیارد دلار رسیده که گواهی بر موفقیت آن است.

بر اساس داده‌های پلتفرم دیفای‌لاما (DeFiLlama)، آربیتروم به عنوان پیشروترین پروتکل لایه ۲ شناخته می‌شود و پس از پروتکل‌های مهم لایه ۱ مانند اتریوم، سولانا، بایننس اسمارت چین و ترون قرار می‌گیرد.

Ramzarzخرید ARB فقط با 10 هزار تومان!
با یک کلیک آربیتروم را در ارزپلاس معامله کنید!


خرید ARB

با وجود موفقیت عملیاتی، قیمت توکن بومی آربیتروم، یعنی ARB، با نوساناتی روبرو بوده است. پس از اعلام این خبر، قیمت ARB برای مدت کوتاهی افزایش یافت، اما به سرعت به سطوح اولیه خود در محدوده ۱ دلار بازگشت.

نکته‌ مهم‌تر، کاهش ۲۸.۳۳ درصدی قیمت ARB طی یک ماه گذشته است که باعث شده ارزش بازار آن هم از ۴.۱۹ میلیارد دلار به ۲.۸۱ میلیارد دلار سقوط کند.

در مقابل، حجم معاملات آربیتروم در ماه جاری، افزایش چشمگیری نسبت به ماه‌های قبل داشته است. این رقم در آوریل امسال ۱۴۸.۷۰ میلیارد دلار و در ژانویه ۲۰۲۴، حدود ۱۱۲.۷۱ میلیارد دلار بوده، ولی در حال حاضر به بیش از ۲۹۷ میلیون دلار رسیده است.

این روند صعودی، بحث‌هایی را در میان سرمایه‌گذاران و تحلیلگران در مورد تاثیرات بلندمدت آن بر بازار لایه ۲ ایجاد کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا