عمومی

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تراشه‌ساز دنیا به‌دلیل تحریم‌ها از چین خارج شد

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تراشه‌ساز دنیا به‌دلیل تحریم‌ها از چین خارج شد

شرکت King Yuan Electronics (KYEC)، یکی از ۱۰ پیمانکار برتر مونتاژ و تست قطعات نیمه‌رسانا در جهان، اعلام کرد سهامش را در شرکت تابعه‌ی چینی خود King Long Technology (Suzhou) به‌فروش می‌رساند و بازار اصلی چین را ترک می‌کند.

KYEC تنش‌های سیاسی-جغرافیایی بین چین و ایالات‌ متحده و تشدید رقابت را دلیل این خروج عنوان کرده است. KYEC با فروش دارایی‌های چینی خود، قادر خواهد بود سرمایه‌گذاری بیشتری روی تایوان انجام دهد و در بازارهای پرسود هوش مصنوعی و رایانش ابری با کارایی بالا (HPC) نفوذ پیدا کند.

خروج KYEC از چین نشان‌دهنده‌ی تغییر مهم در استراتژی سرمایه‌گذاری این شرکت است که به‌شدت تحت‌تأثیر نبرد سنگین تراشه‌سازی میان ایالات‌ متحده و چین قرار دارد. KYEC با فروش سهام خود در King Long Technology، برای کاهش ریسک ناشی از تنش‌ها و تمرکز بر عملیاتی پایدارتر در تایوان تلاش می‌کند.

طبق گزارش دیجی‌تایمز، دولت آمریکا واردات تجهیزات پکیجینگ پیشرفته‌ی حاوی فناوری آمریکایی به چین را به‌طور مستقیم محدود نمی‌کند. با توجه‌ به اینکه چین درحال ساخت ده‌ها کارخانه‌ی نیمه‌رسانای جدید است، انتظار می‌رود تجارت تست و پکیجینگ در این کشور رونق بگیرد. در هر صورت گفته می‌شود ابهامات ناشی از تنش‌های بین چین، تایوان و ایالات‌ متحده، خطراتی را برای شرکت‌های تایوانی مثل KYEC ایجاد می‌کند.

KYEC با فروش دارایی‌های چینی خود و بازگرداندن پول به تایوان، می‌تواند روی تجهیزات لازم برای تست و مونتاژ تراشه‌ها برای کاربردهای پیشرفته ازجمله هوش مصنوعی و رایانش ابری با کارایی بالا سرمایه‌گذاری کند؛ بازارهایی که درحال‌حاضر حضور بسیار کمرنگی در آن‌ها دارد.

کل مبلغ فروش سهام KYEC حدود ۶۶۶٫۱ میلیون دلار برآورد شده است. این شرکت انتظار دارد پس‌ از کسر مالیات و هزینه‌ها، مبلغ خالص ۵۰۹٫۲ میلیون دلار را به‌عنوان ورودی نقدی دریافت کند. KYEC می‌گوید پس‌ از انتقال وجوه به تایوان، از آن برای سرعت‌بخشیدن به روند ساخت کارخانه‌های جدید و ارتقای تأسیسات و تجهیزات کنونی، تقویت سرمایه‌ی در گردش و سرمایه‌گذاری در فناوری‌ها و تجهیزات تست پیشرفته‌ استفاده خواهد کرد. KYEC انتظار دارد با فروش سهام شرکت چینی خود حدود ۱۱۷٫۴ میلیون دلار سود خالص کسب کند.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا