عمومی

آیفون به اندازه رقبا از روند کاهش فروش گوشی آسیب ندیده است

فروش گوشی‌های هوشمند در سال جاری کاهش یافته و تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند به‌دلیل شرایط کنونی جهان و تقاضای ضعیف‌‌تر، محموله‌های گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۲ کمتر از سال ۲۰۲۱ خواهد بود. بااین‌حال طبق گفته‌ی IDC این وضعیت روی فروش آیفون‌های اپل کمتر تأثیر خواهد داشت.

طبق گزارش IDC، محموله‌های گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۲ با کاهش ۳٫۵ درصدی به ۱٫۳۱ میلیارد دستگاه خواهد رسید. این شرکت تحقیقاتی قبلاً رشد ۱٫۶ درصدی را برای عرضه گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرده بود.

کارشناسان این شرکت توضیح می‌دهد دلایل زیادی برای ضعیف‌تر شدن بازار گوشی‌های هوشمند در سال جاری وجود دارد که ازجمله می‌توان به تورم و تنش‌های سیاسی-جغرافیایی در سراسر جهان اشاره کرد. بااین‌حال، قرنطینه‌ی ناشی از افزایش موارد مبتلا به کووید ۱۹ در چین، مطمئناً تأثیر زیادی روی بازار دارد، زیرا این قرنطینه‌های جهانی، باعث کاهش میزان تقاضا و عرضه شده است.

  • افشاگری خوش‌سابقه: پردازنده آیفون 14 پرو تفاوت زیادی با پردازنده آیفون 13 پرو نخواهد داشت
  • ویدئو تبلیغاتی منتسب‌ به اپل طراحی جدید پنل جلویی آیفون 14 پرو را نمایش می‌دهد

اگرچه همه‌ی شرکت‌های فناوری تحت تأثیر این شرایط قرار دارند، اما IDC معتقد است اپل کمتر از رقبای خود تحت‌تأثیر این مسئله قرار می‌گیرد، زیرا این شرکت کنترل بیشتری روی زنجیره‌ی تأمین خود دارد؛ درحالی‌که بیشتر مصرف‌کنندگانی که گوشی‌های رده‌بالا خریداری می‌کنند نیز کمتر تحت تأثیر تورم و سایر مسائل اقتصادی قرار می‌گیرند.

بیشترین کاهش در بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲، مربوط به اروپا می‌شود که فروش آن ۲۲ درصد کمتر شده است. انتظار می‌رود فروش گوشی در بازار چین تا پایان سال جاری میلادی ۱۱٫۵ درصد کاهش یابد، درحالی‌که پیش‌بینی شده سایر مناطق آسیا رشد جزئی سه درصدی را تجربه خواهند کرد.

خوشبختانه IDC انتظار دارد کاهش فروش گوشی‌های هوشمند موقتی باشد و بازار به‌زودی به‌روند رشد خود ادامه دهد. این شرکت تحلیلی برای سال آینده رشد پنج درصدی در صنعت گوشی‌های هوشمند را پیش‌بینی کرده است. این شرکت همچنین اعتقاد دارد که مشکلات تأمین در صنایع نیمه‌هادی در نیمه‌ی دوم ۲۰۲۲ کاهش خواهد یافت که این موضوع تأثیر مثبتی بر فرایند حمل‌ونقل گوشی‌های هوشمند خواهد داشت.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا