رمز ارز

آیا چین ناجی بیت کوین خواهد شد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

نشانه‌های جدیدی به نفع این فرض وجود دارد که بازار صعودی ارزهای دیجیتال ممکن است توسط بازارهای آسیایی، به‌ویژه چین، تحریک و آغاز شود.
بانک مرکزی چین (PBoC) اخیراً مقدار زیادی پول نقد به سیستم بانکی تزریق کرده است. هدف از این اقدام، بهبود از بحران اقتصادی اعلام شده است. طبق گزارش‌ها، بانک مرکزی چین ۴۹۹ میلیارد یوان (۷۳ میلیارد دلار) را به یک تسهیلات وام‌دهی میان‌مدت یک ساله و همچنین، ۲۰۳ میلیارد یوان (۳۰ میلیارد دلار) را به سیستم بانکی تزریق کرده است.
با بررسی داده‌های بلندمدت این نوع اقدامات در پنج سال گذشته، مشاهده می‌شود که اقدام اخیر این بانک، بزرگترین سری تزریق نقدینگی به سیستم بانکی چین از اوایل سال ۲۰۲۰ (واکنش سریع به بحران اقتصادی ناشی از شیوع کووید-۱۹) بوده است.
اگرچه به نظر می‌رسد که اقدامات بانک مرکزی چین در جهت تحریک اقتصاد داخلی است، اما ممکن است روی ارزهای دیجیتال هم تأثیر غیرمستقیمی داشته باشد. در همین راستا، tedtalksmacro@، تحلیلگر بازار، نموداری از ارتباط میان قیمت بیت کوین و تزریق نقدینگی توسط بانک مرکزی چین را منتشر کرده است.
آیا چین ناجی بیت کوین خواهد شد؟با توجه به نمودار بالا، مشاهده می‌شود که تزریق نقدینگی بزرگ قبلی در اوایل سال ۲۰۲۰، با کف قیمتی بیت کوین همزمان بوده است. بنابراین، به نظر می‌رسد تزریق نقدینگی نسبتاً بزرگ فعلی نیز، درست پس از پایان بازار نزولیِ در حال گذر است.
این موضوع، این استدلال را تقویت می‌کند که بازار آسیا ممکن است روند صعودی بعدی ارزهای دیجیتال را تسریع کند. البته نقش چین در این فرآیند را نباید مطلق در نظر گرفت؛ چون تأثیر واقعی «چاپ ارز فیات» در حال انجام بر اقتصاد و بازارهای مالی هنوز ناشناخته است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

منبع

بی‌این کریپتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا