رمز ارز

آیا قیمت شیبا دوباره اوج می‌گیرد؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

شیبا اینو در تاریخ 14 آگوست از الگوی تکنیکال فنجان و دسته (cup and handle) خود خارج شد و چشم‌انداز خود را برای تضمین سودهای بیشتر در هفته‌های آینده افزایش داد.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

امکان افزایش 50 درصدی قیمت شیبا

به گزارش سایت کوین تلگراف، یک الگوی فنجان و دسته زمانی ظاهر می‌شود که قیمت در مرحله اول در یک مسیر U شکل بالا می‌رود و در مرحله دوم با یک حرکت سریع به طرفین یا پایین می‌آید. قابل توجه است که روند قیمت تحت یک سطح مقاومت مشترک توسعه می‌یابد.

به طور معمول، الگوهای فنجان و دسته پس از بریک اوت قیمت از سطح مقاومتی برطرف می‌شوند. همانطور که در زیر نشان داده شده است، شیبا در 14 آگوست پس از افزایش 27 درصدی تا سطح قیمتی 0.000016 دلار، همین کار را انجام داد.

shiba-inu-eyes-50%-rally
نمودار قیمت روزانه SHIB/USD.

طبق قاعده تحلیل تکنیکال، هدف شکست فنجان و دسته با اندازه‌گیری فاصله بین پایین‌ترین نقطه الگو و خط مقاومت و افزودن آن به نقطه بریک اوت تعیین می‌شود. در نتیجه، شیبا می‌تواند به سمت 0.00002253 دلار حرکت کند. این حرکت به معنی افزایش قیمت 50 درصدی تا سپتامبر خواهد بود.

آیا ادامه صعود امکان‌پذیر است؟

اساسا، افزایش قیمت روزانه 27 درصدی شیبا در 14 آگوست، هیچ کاتالیزور قابل مشاهده‌ای نداشت، به جز معیاری که نشان می‌داد نرخ توکن‌سوزی شیبا در یک روز 825 درصد افزایش یافته است. اما مقدار شیبای سوزانده شده تنها بیش از 4500 دلار ارزش دارد.

با این حال، در کل، شبکه این رمزارز بیش از 6.36 میلیون دلار توکن شیبا را در طول عمر خود سوزانده است.

علاوه بر این، رالی قیمتی شیبا تقریبا ده روز پس از اعلام بایننس مبنی بر آغاز پشتیبانی از شیبا در کارت‌های پرداخت صادرشده در اروپا شروع شد. با انجام این کار، این صرافی پتانسیل شیبا را برای یافتن کاربران جدید در بازار ارزهای دیجیتال در حال ظهور اروپا افزایش داد.

به گفته تام بولکوفسکی، تحلیلگر باسابقه، با توجه به اینکه الگوهای فنجان و دسته تنها 61 درصد نرخ موفقیت در دستیابی به اهداف خود را دارند، فاندامنتال‌های نسبتا ضعیف شیبا می‌توانند سوگیری‌های تکنیکال صعودی شیبا را خنثی کنند.

بنابراین، عدم موفقیت بریک اوت الگوی فنجان و دسته باعث کاهش 20 درصدی قیمت شیبا نسبت به قیمت امروز خواهد شد. الگوی فنجان و دسته شیبا اینو ممکن است به دلیل قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه خرید اشباع شکست بخورد. قابل توجه است که این شاخص از 70 عبور کرده است که معمولاً منجر به یک دوره رنج یا اصلاح جانبی خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا