عمومی

شاید باور نکنید؛ اما این یک موتور چهارچرخ است نه خودرو!

شاید باور نکنید؛ اما این یک موتور چهارچرخ است نه خودرو!

شاسیِ مونوکوک، ترمزهای کربن سرامیکی، اگزوز تیتانیومی با روکش سرامیکی و موتور V12 با قدرت ۱٬۲۰۰ اسب بخار؛ این‌ها تنها تعدادی از ویژگی‌های Engler V12 جدید هستند؛ یک موتور چهارچرخ که مشخصاتی در سطح ابرخودروها دارد.

برند انگلر ادعا می‌کند نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی موتور ۱۲ سیلندر این شرکت حدود ۱٬۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید و سخت‌ترین استانداردهای آلایندگی را رعایت می‌کند.

انگلر وی ۱۲ به گیربکس هشت سرعته‌ی دوکلاچه مجهز است. وزن گیربکس به ۳۰ کیلوگرم و وزن کل محصول به حدود ۱٬۲۰۰ کیلوگرم می‌رسد.

موتور چهارچرخ مورد بحث از رینگ‌های فورج‌کاری‌شده‌ی منیزیمی ۲۰ اینچی بهره می‌برد که در دل تایرهای میشلن Pilot Sport Cup 2 قرار گرفته‌اند. کل این مجموعه با قطعات تعلیق تیتانیومی و کمک‌فنرهای اختصاصی به شاسی متصل شده‌اند.

صندلی‌ انگلر V12 با چرم منعطفی مشابه جنس کیف‌های برند هرمس پوشانده‌ شده‌ است. دو صفحه‌نمایش لمسی یکی برای اطلاعات لحظه‌ای و دیگری به‌عنوان سیستم اطلاعات‌سرگرمی با پشتیبانی از اپل کار پلی در نظر گرفته شده‌اند.

انگلر V12 پدال و کمربند ایمنی ندارد و از طریق گاز و ترمز روی دسته‌ی فرمان کنترل می‌شود. جلوپنجره‌ی تطبیقی و تنظیم ارتفاع با آیرودینامیک فعال از دیگر ویژگی‌های انگلر V12 هستند.

انگلر تنها ۱۰ محصول در سال می‌سازد، اما برنامه‌هایی برای افزایش حجم تولیدات با معرفی انگلر V12 دارد. این شرکت فعلاً در حال آزمایش V12 است و به‌زودی به مشتریانش تحویل داده می‌شود.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا