رمز ارز

آنچه باید در مورد رمزارزهای ترسناک بانک‌های مرکزی بدانید!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

لایا هایلپرن (Layah Heilpern)، اینفلوئنسر معروف حوزه ارزهای دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی و مجری تلویزیون، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را راهی برای کنترل مردم توسط بانک‌ها و دولت‌ها می‌داند. در همین راستا، او می‌گوید:

پول قابل برنامه‌ریزی تحت کنترل دولت، ترسناک است.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

او در مصاحبه اخیر خود گفته که عرضه گسترده CBDCها از سوی کشورها در راه است و این موضوع، می‌تواند در آینده منجر به سانسور مالی شهروندان شود.
به گفته هایلپرن، از آن‌جایی که CBDCها اساساً رمزارزهای قابل برنامه‌ریزی هستند که روی بلاکچین‌ها اجرا می‌شوند، به طور بالقوه می‌توانند با خواسته مقامات متمرکز پشتوانه آنها، بر علیه ملت برنامه‌ریزی شوند.
وی همچنین اضافه کرد، اگرچه بسیاری از مردم ممکن است این مفهوم را عجیب بدانند، اما با توجه به محدودیت‌هایی که دولت‌ها برای افراد واکسینه‌نشده اعمال می‌کنند، می‌تواند بسیار واقع‌بینانه باشد. او گفت، اگرچه CBDCها با وعده «سازگاری با محیط زیست» و به عنوان «راه‌حلی برای افزایش نرخ تورم» عمل می‌کنند، اما این یک دروغ بزرگ است. به گفته هایلپرن، پول نوعی انرژی است که به زندگی شما کمک می کند، بنابراین پول قابل برنامه‎ریزی باید شما را وحشت‌زده کند.
بر اساس گزارش اکتبر 2021، 110 کشور در حال توسعه CBDC هستند و دلار دیجیتال باهاما اولین مورد از این نوع است که در اکتبر 2020 عرضه شد.
اما، شاید بحث‌برانگیزترین CBDC، یوان دیجیتال چین (e-CNY) باشد که توسط بانک مرکزی چین ضرب شده و نسخه آزمایشی آن در آوریل 2020 راه‌اندازی شد که برخی معتقدند ممنوعیت معاملات کریپتو در این کشور، با هدف هموار کردن مسیر یوان دیجیتال انجام شده است.
بانک روسیه نیز آزمایش CBDC خود را آغاز کرده و قصد دارد تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری در سال 2024، به صورت آزمایشی آن را راه‌اندازی نماید.

منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا