رمز ارز

آسیب‌های قطعی اینترنت برای بیت کوین

زمان مطالعه: 2 دقیقه

همان‌طور که می‌دانید، ارائه داده‌های تراکنش بیت‌کوین به ماینرهای آن نیازمند اینترنت است. بدون اینترنت نمی‌توانید بیت کوین بخرید، بفروشید یا مبادله کنید. به این ترتیب، حتی یک روز عدم دسترسی به اینترنت، می‌تواند میلیون‌ها دلار برای ماینرها، صرافی‌ها و تریدرهای بیت کوین هزینه داشته باشد، اما کارشناسان ادعا کرده‌اند که خود بیت کوین به اینترنت وابسته نیست.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

به گزارش سایت شِیر کست، استفاده از اینترنت در تراکنش‌های بیت‌کوین بسیار مهم است و به همین دلیل است که کاربران باید در صورت توقف اینترنت منتظر اشکالات و اتفاقاتی باشند.

شبکه بیت کوین تراکنش‌های دفتر کل را بین هزاران رایانه در شبکه توزیع می‌کند. این یعنی در صورت قطع شدن اینترنت، ارتباط کامپیوترها با یکدیگر قطع خواهد شد. اما بر محتوای دفتر کل در بلاکچین تأثیری نخواهد داشت و پس از بازگشت اینترنت، رایانه‌ها کپی‌های ثبت شده را برای سازگاری تأیید می‌کنند.

در صورت قطع شدن اینترنت، شبکه بیت کوین همگام‌سازی را متوقف می‌کند و ثبت تراکنش‌های بیت کوین متوقف می‌شود که منجر به وقفه در پردازش تراکنش‌ها خواهد شد. اما پس از هماهنگی شبکه، تراکنش‌ها از سر گرفته خواهند شد. در صورت ناهماهنگی داده‌ها، کاربران می‌توانند بلاکچین خود را به‌روز یا از شبکه خارج کنند.

قطع شدن اینترنت همچنین می‌تواند اعتماد کاربران را به بیت کوین به عنوان یک واحد مالی تضعیف کند. اگر خاموشی برای چندین ساعت یا حتی چند روز ادامه یابد، بدون شک بسیاری از مردم اعتماد خود را به بیت کوین از دست می‌دهند و این می‌تواند به طور قابل‌توجهی بر ارزش آن تأثیر بگذارد.

البته در حالی که عدم دسترسی به اینترنت به طور قابل‌توجهی ارسال و دریافت بیت کوین را محدود می‌کند، تراکنش‌ها همچنان می‌توانند از طریق جایگزین‌های آفلاین انجام شوند. به عنوان مثال، برخی از شرکت‌ها مانند 37Coins، استفاده از ارائه‌دهندگان کیف پول مبتنی بر SMS شخص ثالث را برای مبادلات بیت‌کوین پیشنهاد کرده‌اند و از انتقال داده‌های تراکنش از طریق پیام‌های متنی به یک دستگاه مجهز به اینترنت پشتیبانی می‌کنند.

یک پروژه مستقر در فنلاند به نام Kryptoradio نیز در حال حاضر در حال بررسی راه‌های توزیع داده‌های بلاکچین است که به اینترنت وابسته نباشند. برخی از کارشناسان همچنین اشاره کرده‌اند که ماهواره‌های Blockstream هم می‌توانند استفاده از بیت کوین بدون نیاز به اینترنت را تسهیل کنند. البته، این گزینه به تجهیزات خاصی برای دریافت سیگنال نیاز دارد و همگام‌سازی اولیه باید از طریق اینترنت انجام شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا