عمومی

آموزش نصب دو واتساپ در یک گوشی ‌(‌اندروید و iOS)

واتساپ مانند برخی از شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام یا اینستاگرام به‌طور رسمی اجازه‌ی داشتن دو حساب کاربری روی یک گوشی را نمی‌دهد؛ اما از آنجاکه اکثر گوشی‌های هوشمند از دو سیمکارت پشتیبانی می‌کنند، احتمالاً کاربران زیادی خواهان داشتن حساب واتساپ برای هر دو شماره‌ تلفن خود هستند تا بتوانند فضای کاری،‌ خانوادگی یا دوستانه‌ی خود را از هم جدا کنند.

گوشی‌های اندرویدی عموماً داخل رابط کاربری خود ویژگی‌های اضافه‌ی زیادی برای شخصی‌سازی و ایجاد تغییرات در نواحی مختلف این سیستم‌عامل دارند. یکی از امکاناتی که در این مقاله به آن می‌پردازیم داشتن حساب دوم واتساپ ازطریق امکانات خود رابط کاربری است که بسته به شرکت سازنده گوشی کمی از هم متفاوت هستند.

همچنین در گوشی‌های آیفون که نسبت به اندروید، قابلیت‌های جانبی کمتری دارند، بازهم راهی برای داشتن حساب دوم وجود دارد که در ادامه به همه‌ی این موارد خواهیم پرداخت.

عناوینی که در این مقاله خواهید خواند:

  • نصب نسخه دوم واتساپ در گوشی‌های سامسونگ
  • نصب نسخه‌ دوم واتساپ در گوشی‌های شیائومی
  • نصب نسخه دوم واتساپ روی گوشی‌هایی با اندروید خالص
  • نصب نسخه دوم واتساپ در گوشی‌های آیفون

نصب نسخه دوم واتساپ در گوشی های سامسونگ

اگر از کاربران گوشی‌های سامسونگ هستید، برای داشتن حساب دوم واتساپ روی گوشی خود کار ساده‌ای در پیش دارید و کافی‌ است مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا وارد تنظیمات یا Settings گوشی شوید.
  • سپس قسمت Advanced features یا امکانات بیشتر را پیدا کرده و وارد آن شوید.
  • در این بخش وارد Dual Messenger یا دو پیام‌رسان شوید.
  • برنامه‌ی واتساپ را پیدا کرده و گزینه‌ی آن‌ را روشن کنید.
  • هنگامی که در مورد فعال‌ کردن نسخه دوم واتساپ از شما سؤال می‌شود، گزینه‌ی Install و درنهایت روی Confirm یا پذیرش ضربه بزنید. صبر کنید تا نسخه‌ی دوم واتساپ نصب شود و سپس مراحل ورود به واتساپ را طی کنید.

نصب نسخه‌ دوم واتساپ در گوشی های شیائومی

رابط کاربری شیائومی همیشه به داشتن امکانات پرشمار معروف بوده و حالا می‌بینیم که چه راه ساده‌ای را برای داشتن نسخه‌ی دوم واتساپ یا هر برنامه‌ی دیگری پیش‌ روی کاربران خود گذاشته است. برای داشتن حساب دوم واتساپ روی گوشی‌های شیائومی مراحل زیر را طی کنید:

  • به منوی تنظیمات گوشی یا Settings‌ بروید.
  • روی بخش Apps یا برنامه‌ها بروید.
  • روی Dual Apps یا برنامه‌های دوتایی ضربه بزنید
  • در این قسمت فهرستی از برنامه‌های نصب‌شده روی گوشی دراختیار شما قرار دارد که می‌توانید با فعال کردن گزینه‌ی هرکدام از آن‌ها، دومین نسخه‌ی آن برنامه را روی گوشی شیائومی خود داشته باشید که در اینجا ما گزینه‌ی WhatsApp را فعال می‌کنیم و پس از نمایان شدن نسخه‌ی دوم واتساپ، وارد آن شده و مراحل ایجاد حساب را طی می‌کنیم.

نصب نسخه دوم واتساپ با استفاده از Dual Apps شیائومی

نسخه دوم واتساپ روی گوشی‌هایی با اندروید خالص

در گوشی‌هایی مانند گوشی‌های گوگل پیکسل، نوکیا،‌ موتورولا، سونی و… که از رابط کاربری اندروید خالص یا نزدیک به آن را استفاده می‌کنند، برخی امکانات اضافی نرم‌افزاری شرکت‌های دیگری مثل سامسونگ، شیائومی و دیگر سازندگان چینی در آن‌ها دیده نمی‌شود و برای داشتن نسخه‌ی دوم واتساپ روی گوشی خود مراحل بیشتری را باید طی کنید.

راهکار بسیار ساده‌ای که برای تمامی تلفن‌های همراه عمومیت دارد، نصب برنامه‌ی واتساپ تجاری یا بیزینس است که امکان داشتن حساب دوم جداگانه را در یک گوشی فراهم می‌کند و می‌توانید آن‌ را مانند باقی برنامه‌ها و ازطریق گوگل پلی یا دیگر استورهای نصب اپلیکیشن جست‌وجو و نصب کنید.

راهکار اول برای داشتن حساب دوم واتساپ روی گوشی اندرویدی

استفاده از پروفایل‌های کاربر یا User Profiles می‌تواند به‌عنوان اولین راه‌حل داشتن نسخه‌ی دوم واتساپ روی گوشی‌های اندرویدی باشد. اضافه کردن پروفایل کاربری جدید مانند داشتن یک فضای کاملاً جدید و جداگانه برای حفظ اطلاعات شخصی و داشتن یک بخش جداگانه برای نسخه‌ی دوم از هر برنامه‌ای است.

برای ایجاد پروفایل کاربری جدید مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا وارد تنظیمات یا Settings گوشی خود شوید.
  • سپس قسمت System را پیدا کرده و وارد آن شوید.
  • به قسمت Advanced یا پیشرفته رفته و Multiple users یا چند کاربر را پیدا کنید.

  • با فعال کردن این بخش پروفایل‌های کاربری خود را می‌بینید و می‌توانید با زدن Add user یا افزودن کاربر پروفایل جدیدی را بسازید.
  • بعد از ساختن کاربر جدید باید پروفایل را به آن تغییر دهید که با انتخاب آن، این کار انجام می‌شود.
  • حالا یک فضای کاملاً جدید دراختیار شما است و می‌توانید هر برنامه‌ای را که خواستید به‌صورت جداگانه و با حساب کاربری جدید داشته باشید.

برای خارج شدن از محیط کاربری ثانویه، باید از همان مسیر بالا که برای افزودن کاربر جدید طی کرده‌اید، به پروفایل قبلی خود بازگردید و هر موقع نیاز به واتساپ دوم خود داشتید، از همین مسیر مجدداً به پروفایل دوم سوییچ کنید.

راهکار دوم برای داشتن نسخه‌ی دوم واتساپ روی گوشی اندرویدی

استفاده کردن از برنامه‌های Clone یا شبیه‌ساز راه‌حل جدیدی نیست و بسیاری از کاربران برای جداسازی فضای کاری و شخصی خود برنامه‌ها را clone می‌کنند. با استفاده از برنامه‌های شبیه‌ساز می‌توان به‌راحتی و بدون دردسر چندین نسخه از اپلیکیشن‌هایی مانند فیسبوک، تلگرام، اینستاگرام و واتساپ داشت.

برخی از بهترین و معروف‌ترین برنامه‌های شبیه‌ساز برای گوشی‌های اندروید عبارت‌اند از:

  • Parallel Space
  • Parallel App
  • Dual Space

بد نیست بدانید که با نصب یکی از این برنامه‌ها علاوه بر امکان داشتن نسخه‌ی دوم برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی؛ می‌توان حساب‌های متفاوتی نیز برای بازی‌ها هم ایجاد کرد و به‌راحتی مراحل یک بازی را در حساب‌های جداگانه پیش برد.

همچنین برخی از سازندگان دیگر از جمله‌ هواوی نیز در رابط کاربری خود ویژگی‌هایی از این دست دارند که به‌صورت محدودی می‌توان نسخه‌ی دوم برنامه‌هایی مانند واتساپ را ساخت، ولی در صورت استفاده از دو روشی که در این بخش توضیح داده شد، می‌توان در تمامی گوشی‌های اندرویدی از آن‌ها استفاده کرد.

در رابط کاربری EMUI هواوی ویژگی‌ای با نام App Twin وجود دارد که یک نسخه‌ی دیگر از WhatsApp را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. در منوی تنظیمات (Settings) به قسمت Apps رفته و وارد App twin می‌شوید و سپس گزینه‌ی واتساپ را فعال می‌کنید تا نسخه‌ی دوم واتساپ دراختیارتان قرار بگیرد.

نسخه دوم واتساپ در گوشی های آیفون

اگر علاقه به داشتن گوشی‌های اپل دارید و از طرف دیگر دلتان پیش امکانات اضافی گوشی‌های اندرویدی است، برای داشتن حساب دوم واتساپ روی آیفون خود، اصلاً نگران نباشید. برای این کار کافی است همان نسخه تجاری واتساپ را که در بالا به آن اشاره شد، از اپ استور دانلود کنید. اگرچه با این کار درواقع نسخه‌ی دوم واتساپ معمولی در گوشی شما نصب نمی‌شود، از نظر ارتباط با مخاطبان واتساپ عادی محدودیتی وجود ندارد و همانند واتساپ معمولی می‌توانید از آن استفاده کنید.

همچنین برخی از فروشگاه‌های شخص ثالث iOS همان نسخه پایه برخی اپلیکیشن‌ها از جمله واتساپ را با تغییراتی منتشر می‌کنند که کاربران بتوانند با حفظ نسخه اصلی، نسخه دوم آن را نصب کنند. در همین حال ممکن است اپلیکیشن‌هایی با اسامی مختلف، امکان استفاده از این پیام‌رسان را به‌ شما بدهند اما از آنجاکه استفاده از اپلیکیشن‌های غیررسمی به جهت ملاحظات امنیتی چندان توصیه نمی‌شود و خود واتساپ نیز به‌طور رسمی آن‌ها را تأیید نمی‌کند، از معرفی و ذکر نام آن‌ها خودداری می‌کنیم.

شما کاربران lastech برای استفاده از حساب ثانویه واتساپ از چه روشی استفاده می‌کنید؟ همچنین اگر پیشنهادی در این رابطه دارید، با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا