مایکروسافت برای آوردن شبیهساز آشپزی به گیم پس ۶۰۰ هزار دلار هزینه کرده است
بهنظر میرسد مایکروسافت برای اینکه بازی مستقل شبیهساز آشپزی (Cooking Simulator) را در گیم پس خود داشته باشد، مبلغ قابل توجهی هزینه کرده است.
طبق فایلی که در گزارشات استودیو لهستانی Big Cheese مشاهده شده، ظاهرا مایکروسافت چیزی حدود ۶۰۰ هزار دلار به آنها پرداخت کرده تا شبیهساز آشپزی به سرویس اشتراکی گیم پس بیاید.
مطلب پیشنهادی:معرفی بازی Nobody Saves the World – نجات دنیا با قهرمان نیم وجبیگاهی قهرمانان کوچک هم کارهای بزرگ میکنند
مشخصا این یک قرارداد عالی برای استودیو لهستانی بوده، چراکه مبلغ دریافتی معادل ۲۲ درصد کل درآمد شرکت طی سال مالی اخیر بوده است. Cooking Simulator ابتدا سال ۲۰۱۹ تنها برای پیسی منتشر شد اما به مرور زمان برای پلتفرمهای دیگری چون پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، سوییچ و موبایل نیز در دسترس قرار گرفت.
همانطور که انتظار میرود، شبیهساز آشپزی دوران اوج بسیار محدود و کوتاهی در استیم داشته و تنها طی چند روز به عدد قابل توجه ۳۵۰۰ بازیکن همزمان رسیده بود. در حال حاضر، تعداد بازیکنان همزمان این عنوان حدود ۲۱۶ نفر است.
گرچه این آمار و ارقام تنها مختص استیم است و مشخصا Cooking Simulator روی پلتفرمهای دیگر هم طرفدارانی دارد. مجموع فروش بازی طبق آخرین گزارش استودیو، از مرز ۷۰۰ هزار نسخه گذشته که برای چنین عنوان کوچک و کمبودجهای عالی بهنظر میرسد.
در نهایت، یک سوال جالب مطرح میشود؛ اگر مایکروسافت برای آوردن یک بازی کوچک به گیم پس ۶۰۰ هزار دلار هزینه میکند، پس چه هزینهای صرف بازیهای بزرگ و میلیون دلاری استودیوهای مشهور میشود؟ به عنوان مثال بازی بزرگ و موفق Death Stranding، ساخته هیدئو کوجیما، راهی گیم پس است و نمیدانیم برای ورود این عنوان به سرویس اشتراکی مایکروسافت چه هزینهای صرف شده اما قطعا با مبالغ هنگفتی طرف هستیم.
مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Forza Horizon 5جدال تایر با کاکتوس
تماشا کنید: مادهایی که برای اسپایدرمن واجبه!
تماشا در کانال یوتیوب lastech پلاس