جمعبندی ۲۰۲۴ ایکسباکس منتشر شد؛ شما امسال چند ساعت بازی کردهاید؟
جمعبندی ۲۰۲۴ ایکسباکس منتشر شد؛ شما امسال چند ساعت بازی کردهاید؟
با نزدیکشدن به پایان سال، شرکتهای بزرگ فرصتی برای نمایش دادههای جمعآوریشده دربارهی عادات کاربران بهدست میآورند. پلتفرمهایی مانند Spotify Wrapped به محبوبیت این روند کمک کردهاند و اکنون بسیاری از پلتفرمها در پایان سال آمار فعالیتهای کاربرانشان را بهنمایش میگذارند.
مایکروسافت نیز در این زمینه بیکار ننشسته؛ بهویژه درمورد ایکسباکس. دادههای تلهمتری (سنجش از راه دور) که شرکتهای بازیساز برای بهبود طراحی بازیها جمعآوری میکنند، در این زمینه بسیار مفید است. اکنون کاربران ایکسباکس برای مشاهده گزارش سالانه Xbox خود، میتوانند به وبسایت ایکسباکس مراجعه کنند و با حساب مایکروسافت خود سه بازی برتر و گزارشهایی درمورد عادات و مقایسهشان با سایر بازیکنان را ببینند.
در سایت بررسی گزارش سالانه، مایکروسافت علاوهبر تفکیک ژانرهای مورد علاقهی کاربران، برای اولینبار زمان بازی را بر اساس پلتفرمهای موبایل، PC و ابری تفکیک کرده است و دستاوردها و رتبهی گیمر میان سایر گیمرها نیز نشان داده میشود.
سال جاری برای مایکروسافت سال عجیبی بود؛ شایعاتی مبنیبر اینکه مایکروسافت قصد دارد بازیهای خود را به پلیاستیشن منتقل کند، به گوش میرسید که این موضوع سوالاتی را دربارهی تعهد بلندمدت مایکروسافت به سختافزار کنسول ایکسباکس ایجاد کرد.
مایکروسافت در نمایشگاه ایکسباکس ۲۰۲۴ خود عملکرد فوقالعادهای داشت و به کاربران امیدواری داد که بالاخره بر مشکلات مربوطبه بازیهای خود، با بازیهایی مانند Fable، South of Midnight و Avowed که همگی بهنظر قوی میرسند، غلبه کرده است؛ مایکروسافت همچنین بسیاری از مشکلات خود با ناشران را حل کرد و بازیهای Final Fantasy از Square Enix و بازیهای کلاسیک مبارزهای از Capcom به ایکسباکس راهپیدا کردند.
مقالههای مرتبط
همچنین چندین بازی انحصاری قدیمی پلیاستیشن سونی مانند Death Stranding و Genshin Impact به ایکسباکس منتقل شدند؛ مایکروسافت سال را با بازیهایی مانند STALKER 2، Call of Duty Black Ops 6 و Indiana Jones and the Great Circle بهخوبی بهپایان رساند.
مایکروسافت تأیید کرد که درحال کار بر روی سختافزار جدید کنسول ایکسباکس و حتی یک کنسول دستی برای آینده است. اما دربارهی اینکه چشمانداز ایکسباکس در ۵ تا ۱۰ سال آینده چگونه خواهد بود نمیتوان با قطعیت نظر داد؛ زیرا تعطیلی استودیوها، تغییر عادات کاربران و کاهش هزینههای مصرفکنندگان باعث اختلال در صنعتی میشود که قبلاً بهنظر میرسید بسیار سالم و پایدار است.