عمومی

اسپاتیفای به خالقان ویدیوهای محبوب در این پلتفرم، پول پرداخت خواهد کرد

اسپاتیفای به خالقان ویدیوهای محبوب در این پلتفرم، پول پرداخت خواهد کرد

بنابر گزارش ورج، اسپاتیفای، غول پخش موسیقی، در اقدامی جدید و جسورانه، وارد رقابت جدی با یوتیوب شده است. این پلتفرم محبوب که تاکنون بیشتر به‌عنوان یک سرویس پخش موسیقی شناخته می‌شد؛ اکنون با سرمایه‌گذاری کلان روی محتواهای ویدیویی، به‌دنبال جذب خالقان محتوا و مخاطبان بیشتر است.

این برنامه از تاریخ ۲ ژانویه ۲۰۲۵ (۱۳ دی ۱۴۰۳) آغاز می‌شود و به سازندگان محتوای ویدیویی اجازه می‌دهد تا بر اساس میزان تماشای ویدیوهایشان درآمد کسب کنند. اسپاتیفای همچنین اعلام کرده است که دیگر تبلیغات خودکار را در پادکست‌های ویدیویی برای مشترکان پریمیوم نمایش نخواهد داد که این امر تجربه‌ای بدون وقفه را برای کاربران فراهم می‌کند.

استراتژی کسب درآمد از تولید محتوای ویدیویی در اسپاتیفای شامل دو بخش اصلی است: درآمدزایی از طریق اشتراک‌های ماهانه یا درصدی از درآمد تبلیغاتی هر ویدیوی پخش‌شده در اسپاتیفای. سازندگان برای اینکه واجد شرایط دریافت طرح درآمدزایی شوند، باید حداقل ۱۰ هزار ساعت پخش، ۲ هزار کاربر منحصر‌به‌فرد در ۳۰ روز گذشته و ۱۲ قسمت محتوای ویدیویی باکیفیت منتشرشده داشته باشند. این برنامه به‌طور خاص در ایالات متحده، کانادا، بریتانیا و استرالیا اجرا خواهد شد.

مقاله‌های مرتبط

این تغییرات در‌حالی صورت می‌گیرد که محبوبیت پادکست‌های ویدیویی در اسپاتیفای به‌شدت افزایش‌یافته است. تعداد سازندگان ویدیو در این پلتفرم طی یک سال، بیش‌از دو برابر شده و ساعت‌های تماشای ویدیو نیز با سرعت بیشتری نسبت‌به محتواهای صوتی رشد کرده است. با توجه به این آمار، می‌توان پیش‌بینی کرد که اسپاتیفای در آینده‌ای نزدیک به یکی از پلتفرم‌های اصلی برای تماشای ویدیو تبدیل شود.

اسپاتیفای همچنین قصد دارد ابزارهای جدیدی را برای تجزیه‌وتحلیل عملکرد سازندگان ارائه دهد تا آن‌ها بتوانند درآمد خود را بهتر پیگیری کنند. به‌طورکلی، این تحولات نشان‌دهنده‌ی تصمیم جدی اسپاتیفای برای تقویت موقعیت خود در بازار پادکست‌های ویدیویی است و می‌تواند به افزایش محبوبیت محتوای ویدیویی در این پلتفرم منجر شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا