«کورنینگ»، سازنده گوریلا گلس، به دلیل اقدامات انحصارطلبانه در اتحادیه اروپا تحت بررسی است
«کورنینگ»، سازنده گوریلا گلس، به دلیل اقدامات انحصارطلبانه در اتحادیه اروپا تحت بررسی است
کورنینگ انواع مختلفی از شیشههای سخت را برای گوشیها میسازد که معروفترین آنها گوریلا گلس است. ظاهراً این محصول ممکن است کورنینگ را در کانون توجه کمیسیون اروپا قرار دهد و شاید جریمههایی را برایش در پی داشته باشد.
به گزارش سایت رسمی کمیسیون اروپا، این سازمان نگران است که Corning از موقعیت غالب خود به عنوان تأمین کننده شیشه برای گوشیهای هوشمند، تبلتها و ساعتهای هوشمند، برای کاهش رقابت در این زمینه سوء استفاده میکند.
به طور خاص، کمیسیون نگران سه چیز است: اولین مورد این است که کورنینگ، سازندگان گوشیهای هوشمند را ملزم میکند که تمام یا تقریباً تمام شیشههای مورد نیاز گوشیها را از Corning خریداری کنند. و اگر این کار را انجام دهند، کورنینگ به آنها تخفیف میدهد. در نهایت، از سازندگان انتظار میرود که اگر رقیب پیشنهاد بهتری ارائه کرد، به کورنینگ اطلاع دهند و به کورنینگ این فرصت را بدهند تا قیمت شیشههای خود را با قیمت رقیب مطابقت دهد.
احتمال وجود اقدامات ضد رقابتی کورنینگ با تکمیلکنندهها
علاوهبراین، کمیسیون اروپا مطرح کرده است که کورنینگ معاملات ضدرقابتی با «تکمیلکنندهها» نیز دارد؛ اینها شرکتهایی هستند که شیشه خام را پردازش و آن را به ورقهایی تبدیل میکنند که برای محافظت از نمایشگرهای موبایل استفاده میشوند.
در بیانیه کمیسیون اروپا آمده است:
«کمیسیون نگران است که توافقاتی که کورنینگ با OEMها و تکمیلکنندهها منعقد کرده است، ممکن است رقبا را از بخشهای بزرگی از بازار حذف کند و در نتیجه انتخابهای مشتری محدود شود، قیمتها را افزایش دهد و نوآوری را به ضرر مصرف کنندگان در سراسر جهان کند.»
اکنون کمیسیون تحقیقات عمیقی را برای کشف اینکه آیا کورنینگ قوانین رقابت اتحادیه اروپا را نقض کرده است، آغاز خواهد کرد.
«مارگرت وستاگر»، معاون اجرایی سیاست رقابت اروپا، اظهار داشت: «شکستن صفحه نمایش گوشی، هزینه زیادی را برای مصرف کنندگان در پی دارد. بنابراین، رقابت قوی در تولید شیشههای پوششی که برای محافظت از چنین دستگاههایی استفاده میشود، برای اطمینان از قیمت پایین و شیشه با کیفیت بسیار مهم است. ما در حال بررسی هستیم که آیا Corning، یکی از تولیدکنندگان اصلی این شیشههای ویژه، ممکن است تلاش کرده باشد تولیدکنندگان شیشه رقیب را با روشهای منفی حذف کند و در نتیجه مصرفکنندگان را از شیشههای ارزانتر و مقاومتر محروم کند.»