عمومی

این شرکت‌ها بیشترین گوشی‌ها را با طراحی برون‌سپاری‌شده روانه بازار کرده‌اند

این شرکت‌ها بیشترین گوشی‌ها را با طراحی برون‌سپاری‌شده روانه بازار کرده‌اند

بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، طراحی حداقل بخشی از گوشی‌های خود را به شرکت‌های دیگر برون‌سپاری می‌کنند. گزارشی جدید در این مورد نشان می‌دهد طراحی چه تعداد از محصولات برندهای سازنده‌ی گوشی، برون‌سپاری شده‌اند.

گزارش کانترپوینت، سهم گوشی‌های برون‌سپاری‌شده‌ی برندهای سازنده‌ی گوشی هوشمند را در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴ مشخص کرده است که نمودار آن را در ادامه مشاهده می‌کنید.

درصد گوشی های برندهای مختلف که طراحی برون سپاری دارند

CounterPoint

طبق اعلام کانترپوینت، اپل به‌هیچ‌وجه برای ساخت گوشی آیفون روی طراحی‌های برون‌سپاری تکیه نکرده است که البته برای این برند جای تعجب ندارد؛ زیرا چنین رویه‌ای معمولاً درمورد گوشی‌های پایین‌رده کاربرد دارد و اپل تقریباً به‌طور انحصاری در بخش گوشی‌های رده‌بالا فعالیت می‌کند.

سامسونگ در میان برندهای اندرویدی، از نظر طراحی درون‌سازمانی در صدر قرار دارد. فقط ۲۲ درصد از مدل‌های گوشی سامسونگ را شرکت‌های دیگر انجام داده‌اند که این عدد نسبت‌ به سال ۲۰۲۲ حدود ۲۸ درصد کاهش یافته است.

به گفته‌ی کانترپوینت، سامسونگ به‌تدریج روی انتقال از شرکت‌های طراحی گوشی چینی به کارخانه‌های خود در هند کار می‌کند. سهم غول فناوری کره‌ی جنوبی از بازار گوشی‌های زیر ۲۵۰ دلار با کاهش برون‌سپاری طراحی این محصولات افت کرده، اما سهم آن در بازار گوشی‌های بالای ۲۵۰ دلار افزایش یافته است.

گروه اوپو و آنر در رتبه‌های بعدی قرار دارند، به‌طوری که به‌ترتیب ۳۹ و ۴۰ درصد از طراحی گوشی‌های هوشمند آن‌ها، برون‌سپاری شده است. به‌ بیان دیگر، از هر ۱۰ گوشی اوپو و آنر که در این دوره عرضه شده‌اند، ۴ گوشی را شرکت‌های دیگر طراحی کرده‌اند.

از طرف دیگر، طراحی ۹۰ درصد از مدل‌های گوشی موتورولا در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴، برون‌سپاری شده بودند. از هر ۱۰ گوشی‌ شیائومی نیز ۸ مدل طراحی برون‌سپاری داشته‌اند. وابستگی شدید این دو برند به طراحی‌های شرکت‌های متفرقه چندان تعجب‌آور نیست؛ زیرا هردو آن‌ها در بازار گوشی‌های اقتصادی حضور پررنگی دارند و برندها معمولاً برای بهبود سودآوری، از برون‌سپاری برای کاهش قیمت محصولات اقتصادی خود استفاده می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا