ورود مکس به استارتاپ گردشگری یوتوپین
ورود مکس به استارتاپ گردشگری یوتوپین
به گزارش روابط عمومی مکس، ساسان معدل رییس هیئت مدیرهی این شرکت، ضمن بیان این خبر، درباره هدف سرمایهگذاری تازهی این شرکت گفت: «این سرمایهگذاری از سمت مکس به عنوان یک شرکت سرمایهگذاری خطرپذیر (Venture Capital) برای ورود به صنعت گردشگری صورت گرفته است. با توجه به عملکرد درخشان یوتوپین در گذشته و چشمانداز رشد و توسعهی این شرکت در صنعت گردشگری و بازار پررونق این حوزه، این سرمایهگذاری گامی مهم در جهت ایجاد بیشترین بازدهی ممکن برای سرمایهگذاران مکس خواهد بود.»
معدل تاکید کرد تجربه و تخصص تیم یوتوپین و اشتیاق دو بنیانگذار آن برای رشد و توسعهی صنعت گردشگری، باعث خواهد شد تا مکس، به آیندهی روشن این همکاری بسیار امیدوار باشد.
همکاری استراتژیک برای رشد بیشتر یوتوپین
همچنین مجتبی کیانی، مدیر سرمایهگذاری مکس دربارهی همکاریهایی که در پی این سرمایهگذاری صورت خواهد گرفت، گفت: «این سرمایهگذاری علاوه بر تامین مالی، با هدف افزایش رشد پایدار یوتوپین در بلندمدت انجام شده است. از اینرو ما با ارایهی خدماتی همچون بهبود ساختارهای مالی، تقویت مدیریت سرمایههای انسانی و توسعهی راهبردی شرکت، به رشد بیشتر این استارتاپ موفق در حوزه گردشگری، یاری خواهیم رساند. ما اطمینان داریم که سرمایهگذاری یادشده، به یوتوپین کمک خواهد کرد تا به هدف خود در کسب سهم بازار بیشتر، توسعهی محصول و گسترش شبکه فروش، سریعتر دست یابد.»
دورخیز یوتوپین برای رسیدن به یک میلیون مشتری در سال
بنیانگذاران این استارتاپ گردشگری (پلتفرم) معتقد هستند با ورود سرمایهی جدید و همراهی مکس، یوتوپین آمادهی رشد فراگیر و پرشتاب و به دست آوردن سهم قابلتوجهی از بازار گردشگری خواهد بود که بر این عقیدهاند حجمی در حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان دارد.
در این باره، رضوان مددی (همبنیانگذار یوتوپین) با اشاره به جذب سرمایهی صورت گرفته گفت: «یوتوپین تمامی رشد خود را در سالهای گذشته، کاملاً به صورت ارگانیک بهدست آورده است و این رشدِ نمایی را، مدیون رویکرد و نگاه متفاوت یوتوپین به حوزه گردشگری و سفر؛ توسعه تکنولوژی در حوزه سفر و وجود اپلیکیشن با قابلیت های شبکه های اجتماعی و ارتباط دوطرفه با مخاطب به خصوص قشر جوانان بوده است.»
به گفتهی مددی، با انجام این سرمایهگذاری، یوتوپین بهتدریج تمامی کانالهای بازاریابی و فروش خود را فعال خواهد کرد و در گام اول، برای رسیدن به یک میلیون مشتری سالانه، خیز خواهد برداشت.
هدفگذاری ۳۰ هزار میلیاردتومانی یوتوپین
بهرام مشرفی، دیگر بنیانگذار یوتوپین هم معتقد است که این استارتاپ، با توجه به میزان شناخته شدن در بازار گردشگری، میتواند فعالیت خود را به تمامی شهرهای ایران بیش از پیش، گسترش دهد و به عنوان پلتفرم جامع گردشگری و تفریحات ایران شناخته شود. مشرفی تاکید کرد: «چشمانداز یوتوپین این است که سهم خود از بازار سفر را به ۳۰ هزار میلیارد تومان برساند و در آینده، ۱۰ درصد از سهم بازار گردشگری کشور را در اختیار داشته باشد.»