عمومی

چشم‌انداز مزدا از خودروهای آینده؛ برقی، گَردان و ساختارشکن

چشم‌انداز مزدا از خودروهای آینده؛ برقی، گَردان و ساختارشکن

مزدا در چند سال اخیر با معرفی خودروهای مفهومی که به‌نظر با الهام از مدل‌های کنونی این برند ساخته شده‌اند، علاقه‌مندان به خودرو را سر ذوق آورده است. هر‌یک از این خودروها نمایی از مزداهای آینده را با حفظ زبان طراحی کنونی این برند ژاپنی به‌نمایش می‌گذارند.

در این مقاله، قصد داریم همه‌ی خودروهای مفهومی مزدا را معرفی کنیم تا زمینه‌ای برای پیش‌بینی آینده‌ی یکی از خودروسازان قدیمی ژاپن فراهم شود.

بازگشت احتمالی RX-7 افسانه‌ای

خودرو مفهومی RX-Vision

Mazda

در سال ۲۰۱۵، در فستیوال بین‌المللی خودرو شاهد معرفی نسخه‌ی احیاءشده‌ی RX-7 با نام RX-Vision بودیم. این محصول درست مثل نسل قبلی، از موتور روتاری بهره می‌برد که نیروی آن به سبک خودروهای اسپرت کلاسیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

خودرو مفهومی RX-Vision GT3

Mazda

مزدا در سال ۲۰۲۰ نسخه‌ی مسابقه‌ای RX-Vision را با نام Mazda RX-Vision GT3 Concept در بازی Gran Turismo Sport دردسترس گیمرها قرار گرفت. GT3 Concept از موتور چهار روتاری بهره می‌برد؛ اما جزئیات بیشتری درباره قدرت و توان آن وجود ندارد.

خودرو مزدا KAI

Mazda

مزدا در نمایشگاه خودرو توکیو در سال ۲۰۱۷ از خودرو مفهومی هاچ‌بک KAI و کوپه‌ی Vision Coupe رونمایی کرد. هر دو محصول اشاره‌شده احتمالاً با الهام از سواری مزدا ۳ و کوپه ساخته شده‌اند؛ اما فرم کشیده‌تر و ظریف‌تری دارند.

به‌نوشته‌ی AutoBlog، مزدا KAI از نسل جدید موتور بنزینی SKYACTIV-X استفاده خواهد کرد و سواری آرام‌تر و راحت‌تری ارائه می‌دهد. مزدا به ساختار مستحکم KAI اشاره می‌کند که با طراحی ظریف و پریمیوم Vision Coupe در تصاد کامل قرار دارد.

خودرو مزدا Vision Coupe

Mazda

طراحی Vision Coupe با ظاهری آراسته‌تر و لوکس‌تر، حتی در حالت سکون حس سرعت را القا می‌کند. این خودرو در سی‌و‌سومین فستیوال بین‌المللی خودرو در پاریس موفق شد جایزه‌ی زیباترین خودروی مفهومی سال و در یازدهمین رویداد طراحی خودرو ژنو عنوان خودروی مفهومی سال را کسب کرد.

بازگشت MX-5 با موتور برقی منحصر‌به‌فرد

خودرو مزدا Iconic SP

Mazda

سال گذشته، خودرو مفهومی Iconic SP در نمایشگاه حمل‌ونقل ژاپن جنجال‌های زیادی به‌پا کرد. این خودرو که به‌وضوح با الهام از مزدا MX-5 (Miata) ساخته شده است، از موتور برقی خاصی بهره می‌برد که روتارهای آن می‌توانند باتری‌ها را شارژ کنند. مرکز ثقل پایین و توزیع وزن پنجاه‌پنجاه نیز بیش‌از‌پیش ما را یاد ویژگی‌های MX-5 فعلی می‌اندازد.

درحال‌حاضر، نمی‌توان خودروهای مفهومی مزدا را به‌عنوان محصول نهایی در نظر گرفت. این خودروساز ژاپنی هنوز برنامه‌ی مشخصی برای تولید انبوه مدل‌های مفهومی اعلام نکرده است؛ اما تعهد آن‌ها به ساخت خودروهای جذاب با محوریت لذت رانندگی، باعث می‌شود از بسیاری از رقبا متمایز باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا