عمومی

گوگل نسخه بعدی هوش مصنوعی جمینای را احتمالاً تا پایان ۲۰۲۴ معرفی می‌کند؛ Gemini 2.0 در راه است

گوگل نسخه بعدی هوش مصنوعی جمینای را احتمالاً تا پایان ۲۰۲۴ معرفی می‌کند؛ Gemini 2.0 در راه است

در دسامبر ۲۰۲۳ (آذر و دی ۱۴۰۲)، گوگل اولین نسخه‌ی Gemini را معرفی کرد و طبق گزارشی جدید، این شرکت می‌خواهد در دسامبر ۲۰۲۴ (آذر و دی ۱۴۰۳) نسخه‌ی جدید Gemini 2.0 را معرفی کند.

بر اساس گزارش ورج، گوگل می‌خواهد هوش مصنوعی جمینای ۲٫۰ را به‌صورت گسترده در دسترس عموم قرار دهد. گفته می‌شود عملکرد این مدل مطابق انتظارات تیم تحت رهبری دمیس هاسابیس نبوده است. به نظر می‌رسد چنین چالش‌هایی در میان شرکت‌های توسعه‌دهنده‌ی مدل‌های زبانی بزرگ، روندی عمومی باشد. جزئیات بیشتری در مورد قابلیت‌های جدید جمینای ۲٫۰ در دست نیست.

سال ۲۰۲۳ مدل Gemini Pro از طریق پلتفرم بارد (پیش از تغییر نام به جمینای) در دسترس کاربران قرار گرفت. نسخه‌ی نانو این مدل به گوشی‌ پیکسل ۸ پرو اضافه شد. در فوریه‌ی ۲۰۲۴ (بهمن و اسفند ۱۴۰۲)، نسخه‌ی بسیار پیشرفته‌ی Gemini 1.0 Ultra در سرویس Gemini Advanced در دسترس قرار گرفت.

گوگل احتمالاً می‌خواهد دسترسی به جمینای ۲٫۰ را هم برای توسعه‌دهندگان و هم برای کاربران عادی گسترش دهد. از سوی دیگر گوگل پروژه‌ی Astra را در دست توسعه دارد که قابلیت‌های بصری را به Gemini Live اضافه می‌کند.

نوشته های مشابه

گزارش‌ها نشان می‌دهند که OpenAI نیز می‌خواهد در ماه دسامبر (آذر و دی) مدل زبانی بزرگ و پیشرفته‌ی جدید خود را با نام Orion رونمایی کند. خالق ChatGPT ادعای ورج مبنی‌بر انتشار گسترده‌ی این مدل را رد کرده است. به نظر می‌رسد که مدل جدید Orion، در ابتدا به‌صورت محدود و برای شرکای خاص در دسترس قرار خواهد گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا