عمومی

نسخه سفارشی اندروید ۱۵ برای گوشی‌های وان‌پلاس معرفی شد؛ با تمامی تغییرات آشنا شوید

نسخه سفارشی اندروید ۱۵ برای گوشی‌های وان‌پلاس معرفی شد؛ با تمامی تغییرات آشنا شوید

وان‌پلاس رابط کاربری Oxygen OS 15 مبتنی‌بر اندروید ۱۵ را برای دستگاه‌های خود معرفی کرد. این نسخه تعدادی از ویژگی‌های جدید از جمله به‌روزرسانی‌هایی در زمینه‌ی هوش مصنوعی را به‌همراه دارد.

وان‌پلاس از پردازش موازی برای تجربه‌ای بهتر و روان‌تر در Oxygen OS 15 رونمایی کرده است. گفته می‌شود این ویژگی پوشش کاملی از انیمیشن‌های داخل سیستم را ارائه می‌دهد که به انتقال بی‌درنگ بین اپلیکیشن‌ها کمک می‌کند. وان‌پلاس روی دو انیمیشن تأکید دارد: انیمیشن خروج ملایم از یک برنامه که بازگشت به آیکون آن در صفحه‌ی اصلی را به‌آرامی نمایش می‌دهد و انیمیشن خروج پارابولیک که با حرکت‌های سریع از برنامه خارج می‌شود.

وان‌پلاس ادعا می‌کند که سیستم‌عامل خود را با حذف برخی ویژگی‌های زائد، تقریباً ۲۰ درصد سبک‌تر و چابک‌تر کرده است.

Oxygen OS 15 چندین به‌روزرسانی را در بخش طراحی به‌همراه دارد. کارت‌های شلف (Shelf Cards) جدید با طرح‌های رنگی و اندازه‌های مختلفی مانند ۱×۲، ۲×۲، ۲×۴ و ۴×۴ ارائه شده‌اند. همچنین می‌توان اپلیکیشن‌های متفرقه‌ای مانند Zomato و Blinkit را به شلف اضافه کرد.

وان‌پلاس افکت‌های متنوعی را در هنگام شارژ، نصب برنامه‌ها و قفل‌گشایی به رابط کاربری افزوده است. به‌عنوان مثال، در حین شارژ Super VOOC، درخشش سرعت نمایش داده می‌شود و انیمیشن قفل‌گشایی، حالت موجی‌شکلی را برای القای احساس سیال‌بودن اضافه می‌کند.

در رابط کاربری جدید وان‌پلاس برخی از آیکون‌ها بازطراحی‌شده‌اند. به‌نوشته‌ی Android Authority، برای افرادی که به‌دنبال سفارشی‌سازی بیشتر هستند ویژگی عمق برای تنظیم تصویر زمینه‌ی صفحه‌ی قفل و برخی تم‌های جدید پیش‌ساخته تحت عنوان تم‌های انعطاف‌پذیر (Flex Themes) اضافه شده است.

oxygen os 15 وان پلاس one take
ویژگی One Take

Oneplus

به‌لطف ویژگی جدید OneTake، کاربر می‌تواند قسمتی از عکس پس‌زمینه را انتخاب کند تا روی نمایشگر همیشه روشن گوشی وان‌ پلاس نمایش داده شود.

با معرفی Oxygen OS 15، وان‌پلاس ابزار Open Canvas را به گوشی‌های خود اضافه می‌کند و آن را فراتر از گوشی‌های تاشو و تبلت‌ها گسترش می‌دهد. Open Canvas به چندوظیفگی با بازکردن چند پنجره بدون کاهش ابعاد آن‌ها کمک می‌کند. بنابراین می‌توانید دو اپلیکیشن را در Open Canvas به‌طور همزمان روی گوشی اجرا کنید.

Oxygen OS 15 امکان به اشتراک‌گذاری فایل بین گوشی‌های وان‌پلاس با گوشی آیفون را آسان‌تر می‌کند. برای این منظور، باید اپلیکیشن O+ Connect روی آیفون‌ نصب شود، اما نیازی به نصب اپلیکیشن اضافی روی دستگاه‌های مجهزبه Oxygen OS 15 نیست.

Oxygen OS 14 هم‌اکنون ابزارهای ویرایش عکس با هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد، اما در نسخه‌ی جدید، وان‌پلاس ویژگی‌های بیشتری از جمله AI Unblur ،AI Reflection Eraser و AI Detail Boost را به برنامه‌ی گالری اضافه کرده است.

AI Unblur به بازسازی عکس‌های تار کمک می‌کند، AI Reflection Eraser انعکاس نور در تصاویر را حذف می‌کند، AI Detail Boost جزئیات عکس‌های برش‌خورده را افزایش می‌دهد و AI Detail Boost موجب افزایش وضوح عکس می‌شود. این ویژگی‌ها مبتنی‌بر پردازش ابری هستند و به‌صورت محلی روی دستگاه اجرا نمی‌شوند.

وان‌پلاس هوش مصنوعی را به اپ Notes نیز افزوده است. این برنامه می‌تواند به‌طور خودکار یادداشت‌ها را سازمان‌دهی، نکات مهم را هایلایت و آن‌ها را خلاصه‌ کند. همچنین می‌تواند محتوا را گسترش یا کاهش دهد، متن مکالمه‌ یا فایل صوتی را استخراج کند و به ویراستاری متن بپردازد.

اسکرین شات گوشی وان پلاس ویژگی ویرایش متن در oxygen os 15
Notes app

Oneplus

Oxygen OS 15 با جست‌وجوی هوشمند ارائه می‌شود. کاربران می‌توانند با پرامپت نویسی به زبان طبیعی در برنامه‌هایی مانند تنظیمات، فایل‌ها و یادداشت‌ها، جست‌وجو و پاسخی مبتنی‌بر هوش مصنوعی دریافت کنند. این ویژگی به‌صورت ترکیبی از پردازش محلی و مبتنی‌بر فضای ابری کار می‌کند.

اسکرین شات گوشی وان پلاس سرچ هوشمند در oxygen os 15
Intelligent Search

Oneplus

ویژگی AI Toolbox در Oxygen OS اکنون با پاسخ هوشمند آنلاین به‌روزرسانی شده است و می‌توان از طریق سایدبار به آن دسترسی پیدا کرد. این ویژگی چت‌های کاربر را در اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام، واتساپ و اسنپ‌چت درک می‌کند و به آن‌ها پاسخ می‌دهد.

اسکرین شات گوشی وان پلاس ویژگی پاسخ هوشمند در oxygen os 15
AI Reply

Oneplus

Oxygen OS 15 چند ویژگی گوگل را به گوشی‌های وان‌پلاس می‌آورد. ابزار Circle to Search برای اولین‌بار به گوشی وان پلاس ۱۲ می‌آید. با استفاده از این ویژگی، کاربران می‌توانند دور هرچیزی که روی صفحه می‌بینند دایره بکشند تا در گوگل جست‌وجو شود.

اسکرین شات گوشی وان پلاس ویژگی circle to search گوگل در oxygen os 15
Circle to Search

Oneplus

رابط کاربری جدید وان‌پلاس همچنین امکان اسکن بلیط را در Google Wallet فراهم می‌کند تا کاربران قادر باشند بلیط‌های کاغذی را به‌سرعت اسکن و به کیف‌ پول گوگل خود اضافه کنند. این ویژگی از هر دو طریق دوربین و آلبوم عکس کار می‌کند.

اسکرین شات گوشی وان پلاس google wallet در oxygen os 15
Google Wallet

Oneplus

وان‌پلاس می‌گوید گوشی وان‌ پلاس ۱۳، پرچمدار بعدی آن‌ها از جمنای به‌عنوان دستیار هوش مصنوعی پیش‌فرض استفاده می‌کند و جمنای لایو را نیز به‌همراه خواهد داشت. گوشی‌های فعلی وان‌پلاس به‌ویژگی‌های تشخیص سرقت اندروید و تشخیص تهدید گوگل‌پلی دسترسی خواهند داشت.

وان‌پلاس هنوز زمانبندی کامل انتشار Oxygen OS 15 را اعلام نکرده است. با این حال، گفته می‌شود که اولین بتای عمومی آن از ۳۰ اکتبر (۹ آبان) در وان‌پلاس ۱۲ عرضه خواهد شد.

وان‌پلاس همچنین اعلام کرده است که ویژگی‌های هوش مصنوعی تا پایان نوامبر (اوایل آذر) منتشر خواهند شد. برخی از این ویژگی‌ها برای اطمینان از عملکرد بهینه محدود به مدل‌های خاصی خواهند بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا