عمومی

زمان رونمایی جهانی گوشی‌های پرچمدار ۲۰۲۴ اوپو اعلام شد

زمان رونمایی جهانی گوشی‌های پرچمدار ۲۰۲۴ اوپو اعلام شد

اوپو تیزر‌هایی را برای سری فایند X8 در اندونزی منتشر کرد. در تیزرهای اوپو، تاریخ معرفی نسخه‌ی جهانی گوشی‌های جدید این برند، نوامبر ۲۰۲۴ (آبان و آذر ۱۴۰۳) اعلام شده است. به‌هرحال تاریخ دقیق رونمایی از این محصولات در بازارهای جهانی را نمی‌دانیم. انتظار می‌رود سری فایند X8 در هند نیز به‌صورت همزمان با اندونزی معرفی شوند.

اوپو فایند X8 پرو و فایند X8 از نمایشگرهای LTPO OLED با وضوح بالا بهره می‌برند. مدل استاندارد این سری از نمایشگر تخت ۶٫۵۹ اینچی استفاده می‌کند، درحالی‌که نسخه‌ی پرو به صفحه‌نمایش ۶٫۷۸ اینچی خمیده مجهز شده است. هر دو نمایشگر از نرخ نوسازی تطبیقی بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز، فناوری دالبی ویژن و حداکثر روشنایی ۴۵۰۰ نیت برای محتوای HDR پشتیبانی می‌کنند.

قلب تپنده‌ی سری اوپو Find X8، پردازنده‌ی قدرتمند دیمنسیتی ۹۴۰۰ مدیاتک است. رم این گوشی‌ها حداکثر ۱۶ گیگابایت از نوع LPDDR5X و فضای ذخیره‌سازی آن‌ها نیز از نوع UFS 4.0 است که می‌تواند نیاز کاربران حرفه‌ای را برآورده سازد. سیستم خنک‌کننده‌ی بزرگ با محفظه‌ی بخار (VC) نیز به حفظ عملکرد دستگاه هنگام پردازش‌های سنگین کمک می‌کند.

سری فایند X8 به‌طور پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۱۵ عرضه می‌شوند و از رابط کاربری سفارشی ColorOS 15 اوپو بهره می‌برند. این نسخه‌‌ی ColorOS نوید تجربه‌ی کاربری بازنگری‌شده با قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید و بهبودیافته را می‌دهد.

در بخش دوربین، اوپو فایند X8 از سیستم دوربین سه‌گانه‌ی ۵۰ مگاپیکسلی در پشت دستگاه بهره می‌برد. این سیستم شامل دوربین اصلی با حسگر سونی LYT-700، دوربین فوق‌عریض و دوربین تله‌فوتو پریسکوپی با قابلیت زوم ۳ برابری می‌شود. فایند X8 پرو از سیستم دوربین چهارگانه بهره می‌برد و نسبت‌به مدل استاندارد، یک دوربین اضافه از نوع تله‌فوتو پریسکوپی دارد که از زوم ۶ برابری پشتیبانی می‌کند.

دوربین اصلی مدل پرو اوپو Find X از حسگر بزرگ‌تر 1/1.4 اینچی سونی LYT-808 بهره می‌برد که عملکرد بهتری در نور کم دارد. هر دو مدل از زوم دیجیتال ۱۲۰ برابری، موتور پردازش تصویر HyperTone و حالت پرتره‌ی Hasselblad بهره می‌برند. قابلیت‌های هوش مصنوعی ازجمله AI Erase ،AI Anti-Reflection و AI De-Blur نیز فرایند پردازش تصویر را بیش‌از پیش بهبود می‌بخشند.

اوپو فایند X8 از باتری ۵۶۳۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد و فایند X8 پرو به باتری ۵۹۱۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است. هر دو مدل از فناوری شارژ سریع ۸۰ وات SuperVOOC اوپو، شارژ بی‌سیم ۵۰ وات و شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا