رمز ارز

کارمزدهای بالای اتریوم، سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهد! چه بر سر قیمت آمده؟

کارمزدهای بالای اتریوم، سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهد! چه بر سر قیمت آمده؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس داده‌های بازار، قیمت اتریوم (ETH) از ۲۰ تا ۲۳ اکتبر با ۹.۶ درصد کاهش روبه‌رو شد و پس از یک رد قوی در سطح ۲۷۰۰ دلار، سودهای ۱۰ روز گذشته را از دست داد.

در حال حاضر، قیمت اتریوم در نزدیکی ۲۵۵۰ دلار تثبیت شده، ولی عملکرد ۳۰ روزه آن همچنان منفی بوده و ۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.surprise-eth-price-drop-below-2500-raises-questions-about-ethereum-fundamentals

داده‌های درون زنجیره‌ای حاکی از آنند که کارمزد بالای تراکنش‌ها، فعالیت در شبکه اتریوم را کاهش داده است. این موضوع همچنین باعث کاهش تقاضا برای استیکینگ اتریوم شده است.

اگرچه در این مدت، بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال نیز ۵ درصد افت داشته، اما اتریوم همچنان عملکرد ضعیف‌تری نسبت به سایر ارزها از خود نشان داده است.

Ramzarzسود‌های بی‌پایان!
خرید میم‌کوین‌های کمیاب و انفجاری بدون کارمزد، فقط در ارزپلاس!


خرید سریع

میانگین کارمزد تراکنش‌ها در شبکه اتریوم طی دو هفته گذشته به ۴ دلار رسیده که این موضوع، جذابیت بلاکچین‌های رقیب با کارمزد کمتر را تقویت کرده است. این وضعیت برای سرمایه‌گذاران بزرگ مشکل کمتری ایجاد می‌کند، اما برای کاربران کوچک محدودیت‌هایی به وجود آورده است.

جالب است بدانید که شبکه سولانا در این مدت با ثبت ۱۳.۴ میلیارد دلار حجم تراکنش، ۶۷ درصد بیشتر از اتریوم فعالیت داشته است.

حجم معاملات صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) اتریوم نیز در هفت روز منتهی به ۲۳ اکتبر با ۱۳ درصد کاهش مواجه شده، در حالی که در همان بازه، حجم معاملات ریدیوم (Raydium) در سولانا ۴۲ درصد و فعالیت لیفینیتی (Lifinity) ۷۷ درصد افزایش داشته است.

همچنین، ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) در شبکه اتریوم نیز با ۵ درصد کاهش نسبت به ماه گذشته به ۱۸.۲ میلیون ETH رسیده که این موضوع باعث ناامیدی سرمایه‌گذاران شده است.

کاهش سپرده‌ها معمولاً نشانه‌ای منفی برای عرضه و تقاضای اتریوم است، به‌ویژه زمانی که اعتبارسنج‌ها اتریوم را از استیکینگ خارج می‌کنند. بر اساس داده‌ها، شبکه اتریوم در ۳۰ روز منتهی به ۲۳ اکتبر کاهش خالص ۱۹۱,۰۰۰ اتریوم استیک‌شده را تجربه کرده است.

در طرف مقابل، TVL شبکه سولانا در این مدت ۱۲ درصد افزایش داشته و سپرده‌های بی‌ان‌بی چین بایننس ثابت باقی مانده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا