عمومی

وزیر ارتباطات: بعضی از کارهای انجام‌شده در طرح فیبر نوری شتاب‌زده بوده و کیفیت مناسبی ندارد

وزیر ارتباطات: بعضی از کارهای انجام‌شده در طرح فیبر نوری شتاب‌زده بوده و کیفیت مناسبی ندارد

ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه‌ی جلسه‌ی امروز (دوم آبان ماه) هیئت دولت در توضیح وضعیت طرح توسعه‌ی فیبر نوری که در دولت قبلی با جدیت پیگیری می‌شد، توضیحاتی را ارائه کرد. او تاکید کرد که وزارت ارتباطات دولت چهاردهم قصد دارد با جدیت این طرح را دنبال کند اما به این نکته هم اشاره کرد که بخش‌هایی از این پروژه که پیش‌از این انجام شده است، نیاز به بازنگری دارد:

با توجه به اقدامات و توسعه‌ای که در چند وقت اخیر اتفاق افتاده بررسی‌های میدانی ما نشان داده بعضی از کارهایی که در این خصوص انجام شده مقداری شتاب‌زده بوده و کیفیت مناسب را ندارد. در بحث بازنگری به‌صورت ویژه این موارد را در دستور کار داریم.

– ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات، کارآمد و کاربردی بودن طرح اتصال منازل و کسب‌وکارها به فیبر نوری را حائز اهمیت می‌داند و تاکید می‌کند که وزارت ارتباطات در تلاش است «کارهایی که در این طرح انجام می‌شود به‌صورتی باشد که مردم بتوانند از آن استفاده کنند. یعنی اتصال شبکه با کیفیت مناسب به منازل و کسب‌وکارها.»

هاشمی در پاسخ به سوال یک خبرنگار در خصوص نحوه‌ی حمایت از کسب‌وکارهای دیجیتال در وزارت ارتباطات دولت چهاردهم نیز به موضوع ارتقای شبکه‌ی اینترنت کشور اشاره کرد که برای کمک به بهبود وضعیت کسب‌وکارها یک امر ضروری است. وزیر ارتباطات گفت:

در بحث کمک به کسب‌وکارهای دیجیتال یکی از موضوعات جدی بحث کیفیت شبکه و دسترسی‌هاست. نامناسب بودن کیفیت دسترسی باعث به زحمت افتادن کسب‌وکارها شده و این یکی از موضوعاتی است که ما در وزارت ارتباطات به جد دنبال می‌کنیم.

– ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

او که پیش از این از اعتقاد وزارت ارتباطات به ضرورت هم‌افزایی با بخش خصوصی اشاره کرده بود، در صحبت‌های امروز نیز استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را ضروری خواند. البته هاشمی معتقد است دولت در ارتباط با بخش خصوصی صرفا باید نقش حمایت‌گری داشته باشد و از مداخله در امور این بخش پرهیز کند:

«استفاده از ظرفیت بخش خصوصی هم بارها مورد تاکید ما بوده و در برنامه‌هایمان هم آمده است. همه‌ی تلاش ما این است که از ظرفیت بخش خصوصی به‌صورت ویژه استفاده کنیم. هم معتقد به این کار هستیم و هم راهی جز این نداریم که مسائل بخش خصوصی را حل کنیم و هم در مسائل‌شان مداخله نکنیم.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه به نحوه‌ی حمایت وزارت ارتباطات از پیام‌رسان‌های داخلی اشاره کرد و با بیان این که جمعیت چندین میلیونی از این پیام‌رسان‌ها استفاده می‌کنند، حمایت از آن‌ها برای تقویت خدماتشان را ضروری دانست:

تعداد کاربران پیام‌رسان‌های داخلی چند ۱۰ میلیون است که تعداد قابل توجهی است. حمایت ما از این پیام‌رسان‌ها در قالب تقویت خدمت‌رسانی آن‌ها خواهد بود و حمایت‌های جدی از آن‌ها خواهیم داشت.

– ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

موضوع برداشتن فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنتی پرسش همیشگی خبرنگاران از وزیر ارتباطات دولت چهاردهم است و هاشمی هم طبق روال پاسخ‌های پیشین خود به این سوال، اینبار هم گفته «ما این موضوع (رفع فیلترینگ) را با جدیت دنبال می‌کنیم چراکه از طرفی وعده رئیس‌جمهور و دولت بوده است و از طرفی موضع رسمی دولت به‌حساب می‌آید.» روز گذشته هم مسعود پزشکیان در خصوص همین موضوع اعلام کرده بود: «فیلترینگ برداشته می‌شود.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا