عمومی

پلتفرم بازی Roblox اعلام کرد در صورت رفع فیلتر در ترکیه، دفتر محلی تأسیس می‌کند

پلتفرم بازی Roblox اعلام کرد در صورت رفع فیلتر در ترکیه، دفتر محلی تأسیس می‌کند

شرکت بازی‌های ویدیویی Roblox اعلام کرد درصورت رفع فیلتر این پلتفرم در ترکیه، قصد دارد مطابق با قوانین محلی دفتر خود را در کشور مذکور تأسیس کند. مقامات ترکیه قبلاً به‌دلیل نگرانی‌هایی درمورد محتوای نامناسب و احتمال سوءاستفاده از کودکان، دسترسی به Roblox را مسدود کرده بودند.

وزیر دادگستری ترکیه در ماه آگوست (مرداد و شهریور ۱۴۰۳) اعلام کرد دسترسی به Roblox در راستای تضمین امنیت کودکان و در جریان انجام تحقیقات، با حکم دادگاه مسدود شده است.

Roblox باور دارد با ارائه‌ی پلتفرمی برای یادگیری، خلق محتوا و ارتباطات معنادار می‌تواند نقش مثبتی در جامعه ایفا کند. این شرکت همچنین بر تعهد خود برای گفت‌وگو با مقامات ترکیه درمورد نیازهای منحصربه‌فرد این کشور تأکید کرده است.

سخنگوی Roblox می‌گوید: «درصورت رفع فیلتر پلتفرم ما در ترکیه، برنامه‌ای برای افتتاح دفتر و استخدام نیروی‌کار محلی در این کشور داریم.»

Roblox می‌گوید به قوانین و مقررات محلی ترکیه احترام می‌گذارد. این شرکت برای رفع فیلتر در ترکیه، همکاری فعالانه با مقامات محلی و طی‌کردن روند قانونی را آغاز کرده است. این پلتفرم همچینن بر اولویت خود برای تضمین امنیت گیمرها و توسعه‌دهندگان در ترکیه تأکید کرد.

همان‌طور که رویترز اشاره می‌کند، ممنوعیت استفاده از Roblox در ترکیه، یک‌هفته پس از مسدودشدن دسترسی به اینستاگرام در این کشور اعمال شد. مقامات ترکیه دلیل این اقدام را پایبند نبودن اینستاگرام به قوانین خاص و حساسیت‌های عمومی این کشور عنوان کرده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا