عمومی

سوت‌زنی به‌ضرر خالق ChatGPT: قرارداد عدم‌ افشاگری OpenAI از اظهارنظر کارکنانش درباره خطرات امنیتی جلوگیری می‌کند

سوت‌زنی به‌ضرر خالق ChatGPT: قرارداد عدم‌ افشاگری OpenAI از اظهارنظر کارکنانش درباره خطرات امنیتی جلوگیری می‌کند

تعدادی از افشاگران، با ارسال نامه‌ای به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، از OpenAI به دلیل اجبار کارکنانش به امضای قراردادهایی با قوانین سفت و سختِ عدم افشا شکایت کردند.

در این نامه‌ی شکایت که توسط واشنگتن پست منتشر شد، OpenAI به نقض قوانین کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا درباره‌ی محافظت از حقوق کارمندان هنگام ارائه‌ی گزارش‌های مختلف به مقامات فدرال، متهم شده است.

نامه‌ی مورد بحث به دنبال یک شکایت رسمی که در ماه ژوئن از OpenAI در SEC ثبت شده بود، نوشته شده است. در این نامه، افشاگران خواهان برخورد سریع و تهاجمی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با OpenAI هستند.

به گفته‌ی این افشاگران، OpenAI کارکنانش را به امضای قراردادهایی مجبور کرده است که بر اساس آن‌ها، نتوانند تخلفات این شرکت را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا گزارش کنند و باید پیش از افشای اطلاعات محرمانه، از OpenAI اجازه بگیرند.

بخشی از این نامه، به محتوای دیگری از قرارداد OpenAI با کارکنانش اشاره می‌کند؛ محتوایی که با تکیه بر آن، جایزه‌ای که کنگره بابت ایجاد انگیزه برای گزارش‌دهی افراد تعیین کرده است، به افشاگران پرداخت نمی‌شود.

هانا وونگ، سخنگوی OpenAI، در بیانه‌ای به واشنگتن پست اعلام کرد که سیاست‌های این شرکت از حقوق کارمندانی که اطلاعات محرمانه را منتشر می‌کنند، محافظت خواهد کرد.

به گفته‌ی وونگ، OpenAI در حال اصلاح توافق‌نامه‌ی عدم افشای خود است. این شرکت، در بهار امسال با اتهام دیگری روبه‌رو شد که می‌گوید OpenAI در صورت امضا نکردن توافق‌نامه‌ی عدم افشا توسط کارمندان، دارایی‌های اختصاص‌داده‌شده به کارمندانی را که از این شرکت خارج می‌شوند، پس می‌گیرد.

مقاله‌های مرتبط

به گزارش واشنگتن پست، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به نامه‌ی افشاگران پاسخ داده، اما هنوز هیچ جزئیاتی از تصمیم خود در رابطه با نوع واکنشی که به رفتار OpenAI نشان می‌دهد، اعلام نکرده است.

افشاگران می‌گویند که ارسال نامه‌ی اعتراضی آن‌ها به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، با هدف تخریب OpenAI انجام نشده است و این افراد، صرفاً به دنبال نشان دادن اهمیت حفظ حقوق کارکنان یا سرمایه‌گذارانی هستند که تخلفات شرکت‌های فعال در حوزه‌ی هوش مصنوعی را گزارش می‌کنند.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا