عمومی

آیا پیاده‌روی به اندازه دویدن کالری می‌سوزاند؟

آیا پیاده‌روی به اندازه دویدن کالری می‌سوزاند؟

تفاوت بین راه‌رفتن و دویدن به آنچه طی خود این فعالیت‌ها اتفاق می‌افتد، محدود نمی‌شود. هر فعالیت بدنی موجب مصرف انرژی با مقداری تاخیر می‌شود که حین فعالیت به هزینه‌های آن اضافه می‌شود.

با درنظر گرفتن این موضوع، بار دیگر دویدن انرژی بیشتری نسبت به راه رفتن مصرف می‌کند. بلافاصله پس از سه کیلومتر دویدن، به علت افزایش دمای بدن و همچنین پر کردن مجدد ذخایر انرژی، افزایش مصرف انرژی (در مقایسه با زمان استراحت) چند دقیقه پابرجاست. این انرژی اضافی مصرفی پس از دویدن، به علت تفاوت در شدت بین دو نوع فعالیت، بیش از دو برابر مصرف انرژی پس از پیاده‌روی است.

همه چیز به سرعت بستگی دارد

بنابراین، دویدن نسبت به قدم زدن در مسافت برابر نیازمند مصرف کالری بالاتری است، اما به شرطی که سرعت دویدن عادی درنظر گرفته شود (حدود پنج کیلومتر بر ساعت).

اگر خیلی آهسته راه برویم، طی کردن سه کیلومتر به قدری طول می‌کشد که درنهایت مصرف کالری بیشتر خواهد شد. علت آن است که بدن صرف‌نظر از فعالیت انجام‌شده، مقدار مشخصی انرژی در واحد زمان مصرف می‌کند (نرخ متابولیسم پایه). اگر سرعت راه رفتن بالا باشد (بیش از هشت کیلومتر بر ساعت) نیز همین امر صادق است: دویدن ازنظر انرژی کارآمدتر است.

نوشته های مشابه

در پیاده‌روی با سرعت بالا، هماهنگی لازم برای راه رفتن با چنین سرعتی به این معنا است که باید عضلات خود را بیشتر فعال کنیم بدون اینکه مانند حالت دویدن، از خاصیت ارتجاعی تاندون‌های خود استفاده کنیم.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا