عمومی

آمازون هم به بازی چت‌بات‌های AI پیوست؛ Rufus دردسترس آمریکایی‌ها قرار گرفت

آمازون هم به بازی چت‌بات‌های AI پیوست؛ Rufus دردسترس آمریکایی‌ها قرار گرفت

با معرفی روفوس (Rufus)، چت‌بات هوش مصنوعی آمازون، هوش مصنوعی دیگری وارد دنیای چت‌بات‌ها شد. این چت‌بات اکنون در نسخه‌ای آزمایشی برای تمام کاربران آمریکایی در‌دسترس قرار گرفته است. رونمایی این چت‌بات پس از دوره‌ی آزمایشی آن در اواخر بهمن ۱۴۰۲ صورت گرفته است.

ظاهراً از روفوس فقط در اپلیکیشن موبایل آمازون می‌توان استفاده کرد و نسخه‌ی تحت‌وب آن وجود ندارد. ازآنجاکه روفوس متعلق به آمازون است، یکی از ویژگی‌های اصلی‌ آن، کمک به کاربر در امر خرید است. این چت‌بات توصیه‌هایی را درباره‌ی معرفی محصولات پیشنهادی یا کارکرد‌های خاص محصولات ارائه می‌کند.

ظاهراً عملکرد روفوس در ارائه‌ی پاسخ‌ها تقریباً خوب و دقیق است. نکته‌ی مهم مربوط به لیست محصولات پیشنهادی این چت‌بات است و شامل کالاهای تبلیغاتی نمی‌شود. این هوش مصنوعی در مواردی لیست به‌ظاهر تصادفی از محصولات به‌همراه نقد و بررسی را ارائه می‌کند.

هوش مصنوعی Rufus آمازون

Amazon

کاربر می‌توان سؤال‌های جزئی و خاص را درباره‌ی محصولی از روفوس بکند؛ اما به‌نظر می‌رسد پاسخ‌ها مستقیماً از توضیحات محصول برداشته شده‌اند. این در حالی است که امکان دارد توضیحات محصول حاوی اطلاعات ناصحیح نیز باشد.

روفوس به حساب کاربری هر کاربر متصل است؛ بنابراین، می‌تواند درباره‌ی تحویل‌ کالا‌های سفارش داده‌شده و موارد مشابه پاسخ‌گو باشد. آمازون می‌گوید که روفوس با استفاده از دیتابیس عظیم محصولات خود، به‌همراه نقد و بررسی‌های مشتریان، پرسش و پاسخ‌های انجمن و اطلاعات عمومی موجود در سراسر وب، آموزش دیده است.

باوجوداین، آمازون هنوز فاش نکرده است که این اطلاعات عمومی را از کدام وب‌سایت‌ها و برای چه منظوری جمع‌آوری کرده است. حتی تأیید نشده است که این وب‌سایت‌ها با خرده‌فروشی مرتبط هستند یا نه.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا