عمومی

اپل و همکاری‌های غیرمنتظره؛ برون‌سپاری ۵ پروژه به برندهای بزرگ

اپل و همکاری‌های غیرمنتظره؛ برون‌سپاری ۵ پروژه به برندهای بزرگ

موتور جست‌وجوی پیش‌فرض مرورگر سافاری در تمام پلتفرم‌های اپل، گوگل سرچ است. این موتور جست‌وجو همچنین نتایج وب در سراسر سیستم‌عامل‌های اپل، ازجمله در بخش‌هایی مانند اسپات لایت و سیری را نمایش می‌دهد.

براساس اسناد دادگاه، گوگل مبلغ هنگفتی را به اپل پرداخت کرده است تا به‌عنوان موتور جست‌وجوی پیش‌فرض سافاری باقی بماند؛ این رقم در سال ۲۰۲۲ به ۲۰ میلیارد دلار رسیده بود. این معامله برای هر دو طرف مفید است، چراکه گوگل یک میلیارد کاربر به دست می‌آورد و اپل نیز یک موتور جست‌وجوی قابل‌ اعتماد و مقدار زیادی پول نقد دریافت می‌کند. حتی پس از توافق با OpenAI، گوگل سرچ بزرگ‌ترین همکاری در جریان اپل به شمار می‌رود.

نصب پیش‌فرض اپلیکیشن یوتیوب در آیفون و آیپد و در ادامه، حذف آن از این پلتفرم‌ها، داستان جالبی دارد. زمانی که اولین آیفون عرضه شد، چیزی به‌عنوان اپلیکیشن جانبی یا حتی اپ استور وجود نداشت. اما کوپرتینونشین‌ها خیلی زود متوجه شدند که اپلیکیشن‌ها برای بهبود تجربه‌ی کاربری گوشی‌های هوشمند ضروری هستند؛ بنابراین، به ایجاد اپ استور و رشد اکوسیستمی برای توسعه‌دهندگان روی آوردند.

آن زمان، یکی از اولین برنامه‌های غیراپل نصب‌شده روی آیفون، یوتیوب بود که تا iOS 6 به‌عنوان اپلیکیشن پیش‌فرض ارائه می‌شد. آیکون این اپلیکیشن که شبیه یک تلویزیون CRT قدیمی به نظر می‌رسید، برای اولین کاربران آیپاد، آیفون و آیپد خاطره‌انگیز است. هنگامی‌ که اپل برای اولین بار این محصولات را عرضه کرد، به کمک نیاز داشت و طبق گزارش‌ها، اپلیکیشن ویدیومحوری می‌خواست که بتواند با آن محصولات خود را خاص‌تر کند.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا