عمومی

مینی‌پی‌سی NUC 14 پرو پلاس ایسوس با پردازنده Core Ultra 5 به رقابت مک‌مینی می‌رود

مینی‌پی‌سی NUC 14 پرو پلاس ایسوس با پردازنده Core Ultra 5 به رقابت مک‌مینی می‌رود

ایسوس مینی‌ پی‌سی جدید خود با نام NUC 14 پرو پلاس را برای رقابت با مک‌مینی معرفی کرد. این مینی پی‌سی با امکان انتخاب نسل جدید پردازنده‌ اینتل مدل Core Ultra 7 و Core Ultra 5 و Core Ultra 9 آماده‌ی سفارش است.

ارتقای چشمگیر NUC 14 پرو پلاس درمقایسه‌با NUC 13 پرو، استفاده از پردازنده‌های سری Meteor Lake نسل Intel Ultra است که حالا با یک واحد پردازش عصبی (NPU) یکپارچه برای پردازش هوش مصنوعی در دستگاه همراه شده‌اند.

مینی پی‌ سی ایسوس مدل NUC 14 پرو پلاس به صورت کیت بدون رم و حافظه (Barebone) عرضه می‌شود و باید فضای ذخیره‌سازی از نوع SSD M.2 و رم موردنیاز خود را جداگانه تهیه کنید. وزن کل این محصول بدون احتساب رم و حافظه حدود ۸۰۰ گرم است.

بازار هدف مینی پی‌سی NUC 14 پرو پلاس کاربران خانگی و اداری است که به‌دنبال استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا و امور اداری با کارایی مناسب هستند. پردازنده‌های Ultra 7 155H و Ultra 5 125H و Ultra 9 185H را برای این مینی پی‌سی می‌توان انتخاب کرد.

نوشته های مشابه
مینی پی سی ایسوس مدل NUC 14 پرو پلاس

Asus

مینی پی سی ایسوس مدل NUC 14 پرو پلاس
مینی پی سی ایسوس مدل NUC 14 پرو پلاس

نسخه‌ی از‌پیش‌آماده‌ی مینی پی‌سی NUC 14 پرو پلاس با دو پردازنده‌ی دیگر با قابلیت vPro به نام‌های Ultra 7 165H و Ultra 5 135H نیز عرضه می‌شود. بسته به نوع پردازنده‌ی انتخابی، این مینی پی‌سی با آداپتور برق ۱۲۰ یا ۱۵۰ وات ارائه خواهد شد.

مینی پی‌سی NUC 14 پرو پلاس طراحی جمع‌وجور با بدنه‌ی آلومینیومی آنُدایزشده دارد. اندازه‌ی این مینی پی‌سی کمی بزرگ‌تر از نسخه‌ی استاندارد (۵ در ۴ اینچ) است که دلیل آن سیستم خنک‌کننده‌ی یکپارچه‌ی قدرتمندتر با ۳ لوله‌ی حرارتی ۶ میلی‌متری و مبدل حرارتی دو‌طرفه و فن خنک‌کننده است. ایسوس ادعا می‌کند که این سیستم خنک‌کننده برای اطمینان از عملکرد پایدار دستگاه، حتی هنگام انجام کارهای سنگین با هوش مصنوعی ضروری است.

ازنظر پردازش گرافیکی، مینی پی‌سی NUC 14 پرو پلاس از پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع Xe استفاده می‌کند و ازطریق دو درگاه تاندربولت ۴ با قابلیت DisplayPort 1.4 و دو درگاه HDMI، امکان اتصال تا چهار نمایشگر 4K را فراهم می‌کند.

مینی پی‌سی NUC 14 پرو پلاس دو اسلات SO-DIMM برای رم DDR5-5600 دارد که امکان ارتقای حافظه‌ی رم تا ۹۶ گیگابایت را فراهم می‌کند. برای اتصال به شبکه، این محصول از درگاه ۲٫۵ گیگابیت‌برثانیه اترنت با کنترلر I226V اینتل و وای‌فای GE+ 2×2 با قابلیت تشخیص وای‌فای و بلوتوث نسخه‌ی ۵٫۳ بهره می‌برد.

امکان بازوبسته‌کردن مینی پی‌سی NUC 14 پرو پلاس بدون نیاز به ابزار خاصی وجود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد تا به‌راحتی قطعات داخلی دستگاه را ارتقا دهد. برای ارتقای فضای ذخیره‌سازی، امکان نصب دو حافظه‌ی M.2 NVMe SSD وجود دارد که یکی از آن‌ها از نوع ۲۲۸۰ برای اتصال PCIe x4 Gen 5 و دیگری از نوع ۲۲۴۲ برای اتصال PCIe x4 Gen 4 است.

با حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا، خروجی صدا ازطریق HDMI پیشنهاد می‌شود که در نوع خود حرکت عجیب و درک‌نکردنی ایسوس برای دستگاهی است که ویژه‌ی کاربران خانگی و اداری طراحی شده است.

قیمت مینی پی سی مدل NUC 14 پرو پلاس در نسخه‌‌ی مجهز به پردازنده‌ی Core Ultra 5 125H و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی SSD و ۱۶ گیگابایت رم به ۶۸۰ دلار می‌رسد. نسخه‌های مجهز به پردازنده‌ی Core Ultra 7 155H با ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی و ۳۲ گیگابایت رم و نسخه‌ی مجهز به پردازنده‌ی Core UItra 9 185H با یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی و ۳۲ گیگابیت رم به‌ترتیب قیمتی معادل ۱,۱۶۰ و ۱,۲۳۹ دلار دارند.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا