کسب و کار

راهنمای خرید سرور اچ پی (آنچه قبل از خرید باید بدانید)

راهنمای خرید سرور اچ پی (آنچه قبل از خرید باید بدانید)

—————- رپرتاژ آگهی —————–

ما در این محتوا به سوال هنگام خرید سرور اچ پی چه عواملی را باید در نظر بگیرم؟ پاسخ می دهیم. مهم‌ترین فاکتورهایی را که قبل از خرید سرور اچ پی باید به آن دقت کنید، بررسی می‌کنیم و راهکارهای کلیدی برای انتخاب بهترین سرور متناسب با کسب‌وکارتان را معرفی می‌کنیم.
 

فاکتورهای مهم در خرید سرور اچ پی

هنگامی که صحبت از خرید سرور hp به میان می‌آید، عوامل متعددی وجود دارد که باید به آن دقت کنید و بتوانید به پرسش‌های زیر پاسخ دهید:
   – برای چه کاری در نظر دارید، سرور تهیه کنید؟ ( برنامه‌های کاربردی وب، پایگاه داده، تجزیه و تحلیل، یادگیری ماشـین و … )
   – چه مقدار فضای ذخیره‌سازی و قدرت پردازشی نیاز دارید؟
   – به چه سطحی از قابلیت اطمینان نیاز دارید؟
   – آیا ممکن است در آینده به فضای ذخیره‌سازی یا توان محاسباتی بیشتری نیاز داشته باشید؟
   – آیا به دنبال ویژگی‌های اضافی هستید؟
در کنار این موارد، توجه به فاکتورهای زیر پیش از خرید ضروری است:
   1- بودجه: قیمت سرورهای HP به طور قابل توجهی به ویژگی‌ها و عملکرد آنها بستگی دارد. به طور مثال، سرورهای رک‌مونت DL380 Gen10 و سرورهای ML350 قیمت یکسانی ندارند. بنابراین، بهتر است قبل از خرید، بودجه را تعیین کنید. این موضوع به شما کمک می کند تا گزینه‌های خود را محدود کنید و سروری را پیدا کنید که متناسب با نیازها و بودجه شماست.
   2- تعداد کاربران همزمان: تعداد کاربرانی که به طور همزمان از سرور استفاده خواهند کرد، عامل تاثیرگذار بر انتخاب سرور و به ویژه پردازنده است. به عنوان مثال، اگر سروری برای 10 کاربر همزمان می‌خواهید، به سروری با پردازنده و حافظه قوی نیاز دارید تا منابع موردنیاز را در اختیارتان قرار دهد.
   3- فضای نصب و نگهداری: باید در نظر بگیرید که چه مقدار فضای فیزیکی برای نصب سرور در اختیار دارید. به طور مثال، اگر در نظر دارید یک سرور رک‌مونت را خریداری کنید به یک رک نیاز دارید که توانایی میزبانی از سرور را داشته باشد. همچنین، هنگامی که سرور را خریداری می‌کنید، پس از گذشت مدت زمانی نیاز به نگهداری از آن دارید، بنابراین باید امکان دسترسی راحت به سرور وجود داشته باشد.
   4- اهداف استفاده: نوع برنامه‌هایی که روی سرور اجرا خواهید کرد، تاثیر زیادی روی نوع سرور انتخابی دارد. به عنوان مثال، اگر از سرور برای برنامه‌های کاربردی وب استفاده می‌کنید، به سروری با توان محاسباتی و فضای ذخیره‌سازی بالا نیاز دارید، اما اگر از سرور برای پایگاه داده استفاده می‌کنید، سرور باید علاوه بر فضای ذخیره‌سازی کافی، مجهز به رایزرهای قدرتمندی باشد که فرآیند ارسال و دریافت اطلاعات را تسهیل کند.
   5- سرعت پاسخگویی: سرعت پاسخگویی سرور به توان پردازشی پردازنده مرکزی، حافظه اصلی و عملیات ورودی و خروجی بستگی دارد. اگر به سروری با سرعت پاسخگویی سریع نیاز دارید، باید به فکر خرید پردازنده‌های قدرتمند، حافظه اصلی کافی و حافظه جانبی مبتنی بر حافظه‌های فلش باشید تا مشکلی از بابت دسترسی سریع به اطلاعات وجود نداشته باشد.
   6- میزان ترافیک داده: اگر تصور می‌کنید حجم زیادی از ترافیک داده قرار است از طریق سرور انتقال پیدا کند، به سروری با پهنای باند شبکه بالا نیاز دارید.
   7- اندازه کسب و کار: اندازه کسب‌وکار شما به طور قابل توجهی بر انتخاب سرور تاثیرگذار است. به عنوان مثال، اگر یک کسبو‌کار کوچک دارید، ممکن است به سروری با قابلیت‌های کمتری نسبت به یک شرکت بزرگ نیاز داشته باشید.
   8- گارانتی و پشتیبانی: هنگام خرید سرور hp، باید گارانتی و پشتیبانی ارائه شده را در نظر بگیرید. یک گارانتی و پشتیبانی خوب شامل دو سال گارانتی معتبر، ضمانت کلیه حوادث، جنرال سرویس رایگان با امکانن تمدید گارانتی است و در صورت بروز مشکل به شما در مدیریت هزینه‌ها کمک می‌کند.
 

فاکتورهای مهم خرید سرور اچ پی (ProLiant)

 

آشنایی با مدل های سرور اچ پی

هنگامی که صحبت از سرورهای اچ‌پی به میان می‌آید با انبوهی از محصولات رده بالا روبرو هستیم. در ادامه به چند مورد از سرورهای مطرح در این زمینه اشاره می‌کنیم:
   – سرور HPE ProLiant DL560 Gen11
HPE ProLiant DL560 Gen11 از سرورهای کلاس سازمانی اچ‌پی است که عملکرد محاسباتی استثنایی و نرخ انتقال بالای داده‌ها را ارائه می‌کند. این سرور دو یونیتی با قابلیت پشتیبانی از دو تا چهار پردازنده مرکزی یک انتخاب عالی برای ذخیره‌سازی اطلاعات است.
   – سرور HPE ProLiant DL380 Gen11
سرور HPE ProLiant DL380 Gen11 از راه‌حل‌های دو یونیتی اچ‌پی است که توانایی پشتیبانی از دو پردازنده مرکزی مقیاس‌پذیر نسل‌های سوم و چهارم اینتل را دارد که بسته به نوع پردازنده 60 تا 64 هسته پردازشی، پهنای باند حافظه بهبود یافته و ورودی/خروجی مبتنی بر PCIe Gen5 را ارائه می‌کند.
   – سرور HPE ProLiant DL385 Gen11
HPE ProLiant DL385 Gen11 از دیگر راه‌حل‌های دو یونیتی و دو سوکت اچ‌پی است که از پردازنده‌های نسل چهارم AMD سری 9004 که 128 هسته پردازشی برای انجام محاسبات ارائه می‌کنند، پشتیبانی می‌کند. این سرور عملکرد محاسباتی منحصر به‌فرد، نرخ انتقال بالای داده‌ها و توانایی پشتیبانی از 6 ترابایت حافظه اصلی را دارد.
   – سرور HPE ProLiant DL360 Gen11
HPE ProLiant DL360 Gen11 از سرور‌های یک یونیتی با قابلیت پشتیبانی از دو پردازنده مرکزی است که محبوبیت خاصی نزد شرکت‌ها دارد. این سرور دو سوکتی نیز همانند DL380 Gen11 از پردازنده‌های مقیاس‌پذیر نسل چهارم و پنجم اینتل پشتیبانی کرده که بسته به نوع پردازنده حداکثر 60 یا 65 هسته پردازشی به ازای نصب هر پردازنده ارائه می‌کند.
 

نکات مهم در خرید سرور اچ پی سرور ProLiant DL360 Gen11

 

کدام سرور اچ پی برای کسب و کار من مناسب است؟

هنگامی که صحبت از انتخاب سرور اچ پی مناسب برای کسب‌و‌کارها به میان می‌آید، چند نکته کلیدی وجود دارد که باید به آن دقت کرد. اولین و مهم‌ترین مورد، نوع و اندازه کسب‌وکار است. به بیان دقیق‌تر، چه نوع فعالیتی انجام می‌دهید، چه تعداد کارمند دارید و قرار است چه حجم از داده‌ها را ذخیره‌سازی کنید. پاسخ‌گویی به این پرسش‌ها اجازه می‌دهند محصولی متناسب با نیازها را خریداری کنید.
مورد بعد نیازهای تجاری است. در نظر دارید از سرور در ارتباط با چه برنامه‌هایی استفاده کنید؟ به طور مثال، پایگاه داده، میزبانی وب‌سایت‌ها یا اجرای برنامه‌های کاربردی سنگین هر یک ملزومات خاص خود را نیاز دارند. برخی از محبوب‌ترین سرورهای HP که مناسب با نیازهای تجاری هستند و قیمت نسبتا خوبی دارند به شرح زیر هستند:
برای کسب‌و‌کارهای کوچک، سرورهای ML350 Gen10 و ML110 Gen10 از گزینه‌های مقرون به صرفه هستند که فضای کمی را اشغال کرده و توان پردازشی موردنیاز را در اختیار شرکت‌های کوچک تا متوسط قرار می‌دهند.
برای کسب‌وکارهای متوسط، DL380 Gen10 و DL360 Gen10 از سرورهای رک‌مونت قدرتمند هستند که توانایی اجرای طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی را دارند.
برای کسب‌وکارهای بزرگ، سرورهای DL580 Gen10 و HPE ProLiant BL460c Gen10 از محصولات رده بالا هستند که علاوه بر توان پردازشی قدرتمند، فضای ذخیره‌سازی قابل توجهی را ارائه می‌کنند.
چگونه سرور HP مناسب را انتخاب کنیم؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که انتخاب بهترین گزینه به نیازهای تجاری، بودجه و ویژگی‌های سخت‌افزاری موردنیاز بستگی دارد. در صورتی که اطلاعات فنی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از مشاوره کارشناسان متخصص استفاده کنید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا