کسب و کار

آشنایی با انواع تلفن ویپ یالینک و راهنمای خرید آن

آشنایی با انواع تلفن ویپ یالینک و راهنمای خرید آن

—————- رپرتاژ آگهی —————–

برند چینی یالینک از سال 2001 فعالیت خود در زمینه ویپ را آغاز نمود. هدف این برند از تولید تلفن ویپ آسان کردن ارتباطات بین کاربران بود. از این رو علاوه بر ساخت تلفن های ip انواع تجهیزات ویدیو کنفرانس و راه حل های ارتباط صوتی را ارائه نمود. تلفن ویپ یالینک از مهمترین تولیدات این کمپانی است که در مدل های مختلفی تولید می گردد.
 

تلفن ویپ یالینک Yealink

تلفن ویپ یالینک  به کیفیت ساخت بالا و قیمت ارزان و مقرون به صرفه در بازار تجهیزات شبکه معروف است. به همین دلیل به سرعت مورد استقبال عموم قرار گرفت. در حال حاضر این کمپانی یکی از معتبرترین شرکت های تولیدکننده تلفن های ویپ اداری است. همچنین به عنوان دومین تولید کننده تلفن ‌های SIP در دنیا شناخته می شود.
تمام آی پی فون های یالینک طراحی زیبا و کیفیت مطلوبی دارند. یالینک به منظور رفاه حال کاربران و رفع نیاز آن ها در هر سری آی پی فون های مختلفی تولید نمود. به همین دلیل برخی از تلفن های ویپ یالینک امکانات پایه دارند و برخی دیگر با طراحی و قابلیت های منحصربه فرد راهی بازار فروش تجهیزات شبکه می شوند.
از این رو این کمپانی به یکی از پیشگامان عرصه ارائه راه حل های ارتباطی و یکپارچه سازی ارتباطات در جهان تبدیل شد. برند یالینک یک تیم تحقیقات و توسعه مستقل دارد که به کمک این تیم در بازار تحقیق می کند. سپس محصولات خود را بر اساس نیازهای بروز کاربران و تکنولوژی های روز دنیا تولید می نماید.
این برند موفق شد تولیدات جدید به همراه کاربری آسان و قابلیت های متنوع به بازار جهانی معرفی کند.
 

تلفن های تحت شبکه یالینک

تلفن های تحت شبکه یا ویپ تلفن هایی هستند که می توانند صدا و تصویر را در بستر اینترنت رد و بدل کنند. بنابراین محیط هایی که از تکنولوژی ویپ استفاده می کنند می توانند از این مدل تلفن استفاده کنند.
یکی از مهمترین ویژگی های تلفن های ip پشتیبانی از پروتکل سیپ sip است. این پروتکل سبب می شود تمام تلفن های ویپ بدون در نظر گرفتن برند بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند.
با توجه به قابلیت های تلفن های تحت شبکه امروزه اغلب سازمان های اداری و تجاری و شرکت ها از این تلفن استفاده می کنند. البته برای بهره گیری از این تلفن نیازمند یک خط SIP Trunk هستید که این خط از مخابرات گرفته می شود. همچنین اگر خطوط سنتی و قدیمی PSTN دارید می توانید با کمک گیت وی و سانترال تحت شبکه از تلفن ویپ استفاده کنید.
 

ویژگی های کلی تلفن ویپ یالینک

معمولا تلفن های ویپ یالینک ویژگی های زیر را به کاربران ارائه می دهند :
   – صفحه نمایش به همراه نور پس زمینه دارند.
   – از 2 پورت اترنت پشتیبانی می کنند.
   – با پشتیبانی از پورت جک RJ-9 امکان اتصال به هدست دارند.
   – قابلیت نصب بر روی دیوار دارند.
   – قابلیت های مدیریت تماس از قبیل تماس اینترکام یا پاسخگویی خودکار، ضبط مکالمات، تلفن گویا، Speed dial یا میانبر تماس، قطع کردن صدای میکروفون، مسدود کردن تماس های ورودی، لیست انتظار، نگه داشتن یا انتظار تماس، انتقال و ارسال تماس، لیست سیاه و … را به کاربران ارائه می دهند.
   – دارای دفترچه تلفن هوشمند با قابلیت ذخیره حداقل 500 شماره ورودی
   – قابلیت برقراری کنفرانس صوتی و تصویری
   – امکان برقراری تماس بدون نیاز به سرور و با استفاده از IP Direct
   – دارای تاریخچه یا گزارش تماس
   – پشتیبانی از فناوری PoE
   – و …
 

انواع تلفن ویپ یالینک

   – تلفن ویپ باسیم: از محبوب ترین و پرطرفدارترین آی پی فون های یالینک تلفن های با سیم هستند. ظاهر این تلفن های ویپ شبیه به تلفن های سنتی است. اما این تلفن ها قابلیت اتصال به اینترنت دارند. این تلفن ها رومیزی هستند. البته برخی از آن ها قابلیت اتصال به دیوار دارند. تلفن های ویپ باسیم با استفاده از کابل شبکه و پورت RJ45 قابلیت اتصال به شبکه ی IP را دارند.
   – تلفن ویپ بی سیم: تلفن های ویپ بی سیم به 2 نوع وای فای و دکت تقسیم می شوند. این آی پی فون ها برای کاربرانی طراحی شدند که نمی خواهند دائما پشت میز بنشینند و یا باید حین مکالمات حرکت کنند.
   – تلفن ویپ وای فای: این تلفن بی سیم با پشتیبانی از وای فای به کاربران اجازه می دهد به راحتی در محیط حرکت کنند و از یک بخش به بخش دیگر بروند.
   – تلفن ویپ دکت: این تلفن بی سیم از استاندارد DECT پشتیبانی می کند. در واقع این آی پی فون دارای یک پایه است که برد و آنتن دهی تلفن را تعیین می کند. بنابراین محدوده پوشش دهی تلفن ویپ به این پایه بستگی دارد. همچنین تعداد تلفن هایی که به تلفن مادر متصل می شوند محدود هستند.
   – تلفن یو اس بی ( USB Phone): این آی پی فون با استفاده از پورت USB و بدون نیاز به کابل شبکه قابلیت اتصال به شبکه داخلی دارد.
 

تلفن ویپ یالینک

 

انواع تلفن ویپ یالینک بر اساس سری

   – سری T2: شامل SIP-T23G، تلفن SIP-T29G، SIP-T22P، SIP-T21P E2
   – سری :T3 شامل تلفن SIP-T31P، تلفن SIP-T30P، تلفن SIP-T33G، تلفن SIP-T34W، تلفن SIP-T31G
   – سری T4: شامل SIP-T40P، SIP-VP-T49G، SIP-T48S، SIP-T42S، تلفن SIP-T46U، تلفن SIP-T46G، SIP-T41P و تلفن SIP-T40G
   – سری T5: شامل SIP-T55A، تلفن T58W Pro With Camera، SIP-T57W، تلفن دوربین ‌دار یالینک SIP-T58A، T58W With Camera، تلفن SIP-T56A، SIP-T54S، تلفن SIP-T53 و تلفن T58W Pro
   – تلفن دکت: شامل W76P، W59R، تلفن W56H، تلفن W57R، تلفن بیسیم W77P، SIP-W60P
 

تلفن ویپ کنفرانس یالینک

همانطور که از نام این آی پی فون ها مشخص است برای اتاق های کنفرانس طراحی شده اند. از آنجایی که صدای این آی پی فون ها باید در تمام فضای اتاق کنفرانس پخش شود دارای یک میکروفون همه جانبه است. این میکروفون سبب می شود تمام افراد حاضر در اتاق کنفرانس بتوانند به طور واضح صداها را بشنوند. از محبوب ترین تلفن های کنفرانس یالینک می توان به مدل های زیر اشاره کرد:
   – تلفن CP920: اگر برای اتاق کنفرانس کوچک و متوسط خود به دنبال تلفن ویپ کنفرانس هستید تلفن CP920 گزینه مناسبی است. این آی پی فون از بلوتوث و Wi-Fi داخلی و تکنولوژی Noise Proof پشتیبانی می کند. این تکنولوژی تمام صداهای مزاحم محیط به غیر از صدای انسان را حذف می کند. پشتیبانی از خطوط PSTN و SIP، 8 گوشی بیسیم، پشتیبانی از POE، نمایشگر 3.1 اینچی، برقراری کنفرانس 5 طرفه و کیفیت صدای hd از دیگر ویژگی های این تلفن ویپ یالینک است.
   – CP960: این آی پی فون مناسب اتاق های کنفرانس بزرگ است. این تلفن ویپ میکروفونی دارد که می تواند صدا را در فضاهای بزرگ تر پخش کند. این آی پی فون تمام قابلیت های مدل CP920 را دارد. با این تفاوت که از 3 میکروفون داخلی با برد 6 متر و 360 درجه و نمایشگر 5 اینچی پشتیبانی می کند.
   – CP930W-Base: این تلفن کنفرانس از استاندارد دکت پشتیبانی می کند و دارای دستگاه پایه W60B است. پشتیبانی از 8 اکانت SIP، کنفرانس صوتی 5 طرفه، یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 7800 میلی آمپر و امکان مکالمه تا 24 ساعت از امکانات این تلفن ویپ است.
 

تلفن ویپ کنفرانس یالینک

 

تلفن های ویپ یالینک سری T2

تلفن های ویپ یالینک سری T2 صفحه نمایش کوچک دارند و از کنفرانس صوتی 3 طرفه پشتیبانی می کنند. این آی پی فون ها برای شرکت ها و سازمان هایی مناسب است که نیازمند تلفن تحت شبکه هستند اما بودجه کافی ندارند.
   – SIP-T28P: از قابلیت های این آی پی فون می توان به پشتیبانی از کنفرانس 3 طرفه، دو پورت 10/100 مگابیت اترنت، PoE، 6 حساب SIP، 16 کلید قابل برنامه ‌ریزی و نمایشگر 320 * 160 پیکسلی اشاره نمود.
   – SIP-T21P E2: این آی پی فون دارای 2 حساب SIP، PoE و 2 پورت اترنت 10/100، کنفرانس 3 طرفه، صفحه نمایش گرافیکی LCD 132×64 pixel به همراه نور پس زمینه و XML است.
   – SIP-T29G: این آی پی فون یک نمایشگر رنگی بزرگ 4.3 اینچی 272*480 پیکسل دارد. همچنین از 16 اکانت سیپ، PoE، 2 پورت اترنت، کنفرانس 3 طرفه، 27 کلید قابل برنامه ریزی و Wi-Fi ، بلوتوث و USB پشتیبانی می کند.
   – SIP-T22P: پشتیبانی از 3 حساب SIP، PoE، دو پورت 10/100 اترنت، اتصال به دیوار، 4 کلید قابل برنامه ریزی، کنفرانس 3 طرفه و نمایشگر 64×132 پیکسل از امکانات این تلفن ویپ است.
   – SIP-T23G: این آی پی فون دارای نمایشگر 2.8 اینچی گرافیکی 64*132 پیکسل، کنفرانس سه طرفه، 3 حساب SIP، PoE و دو پورت اترنت گیگابیتی 10/100/1000 است.
 

مقایسه تلفن های ویپ یالینک سری T4

این سری از تلفن های یالینک تفاوت زیادی با سری T2ندارند. مهمترین تفاوت آن ها در ظاهر تلفن است. از جمله تلفن های این سری عبارتند از:
   – SIP-T40P: این تلفن ویپ قابلیت پشتیبانی از 3 اکانت SIP، پشتیبانی از PoE و 2 پورت 10/100 مگابایتی، اسپیکر دو طرفه، سیستم عامل firmware، نمایشگر 2.3 اینچی و نصب بر روی دیوار را دارد. این آی پی فون ارزان ترین تلفن سری T4 است.
   – SIP-VP-T49G: این آی پی فون بالاترین مدل سری T4 است. از ویژگی های آن می توان به پشتیبانی از Wi-Fi ، بلوتوث ، USB و HDMI، 16 حساب SIP، کنفرانس ویدیویی 3 طرفه، دوربین HD دو مگاپیکسل، کنفرانس صوتی 5 طرفه، نمایشگر لمسی 8 اینچی ، PoE و 2 پورت اترنت اشاره نمود. دوربین این تلفن ویپ در هر زاویه ای قابل تنظیم است. بنابراین در زمان کنفرانس ویدیویی از هر زاویه ای می توانید فیلم بگیرید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا