عمومی

اپل امروز با حفظ جایگاه خود به‌عنوان ارزشمندترین برند جهان برای سومین سال متوالی، توانست ارزش برندِ یک‌تریلیون‌‌دلاری را رد کند و با رشد ۱۵ درصدی درمقایسه‌با سال گذشته، به اولین برندی تبدیل شود که به چنین ارزشی می‌رسد.

در رتبه‌بندی جدید Kantar’s BrandZ، گوگل و مایکروسافت به‌ترتیب با ارزشِ برند ۷۵۳ و ۷۱۳ میلیارد دلار، پس از اپل در جایگاه دوم و سوم فهرست ارزشمندترین برندهای دنیا قرار دارند.

اپل با رونمایی هوش مصنوعی جدیدش در کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۴، علاوه‌بر جلب‌ توجه مجدد طرفداران محصولات این برند به‌ویژه انواع گوشی آیفون، تلاطمی را در بازارهای مالی ایجاد کرد و افزایش ارزش سهام و ارزش بازار و ارزش برند اپل را به‌دنبال داشت.

سال گذشته، انویدیا این جهشِ اپل در فهرست برندهای ارزشمند دنیا را تجربه کرد. با رونمایی انواع کارت گرافیک انویدیا مبتنی‌بر هوش مصنوعی، این برند مسیر رشد باورنکردنی را در بازارهای مالی طی کرد؛ رشدی که نه‌تنها هنوز متوقف نشده است؛ بلکه برای اولین‌بار، امروز این برند را با ارزشِ ۲۰۱ میلیارددلاری به جایگاه ششم فهرست ارزشمندترین برندهای دنیا رساند.

مقاله‌های مرتبط

برند اوراکل نیز با وضعیتی مشابه انویدیا، برای نخستین‌بار در این فهرست جای گرفت. این برند با تکیه‌بر خدمات ابری مبتنی‌بر هوش مصنوعی و با رشد چشمگیر ۵۸ درصدی، به ارزش ۱۴۵ میلیارد دلار رسید تا اولین حضورش را در میان ۱۰ برند برتر جهان جشن بگیرد.

به‌گفته‌ی Kantar’s BrandZ، این رتبه‌بندی با انجام بیش از ۴٫۳ میلیون مصاحبه با مصرف‌کنندگان در ۵۳۲ دسته و ۲۱٬۰۰۰ برند مختلف و در ۵۴ بازار انجام شده است. این وب‌سایت می‌گوید که جایگاه نخست اپل در این فهرست، تا حد زیادی مدیون توجه این برند به نیاز مخاطبان است.

حتما بخوانید :

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا