عمومی

براساس گزارش کاربران در ردیت، اینستاگرام درحال آزمایش قابلیت جدیدی به نام Ad Breaks است که کاربران را مجبور می‌کند برای ادامه‌ی اسکرول‌کردن در فیدها، ابتدا تبلیغات ۳ تا ۵ ثانیه‌ای را تماشا کنند. این تبلیغات باعث اختلال در گشت‌وگذار کاربران در فضای اینستاگرام خواهد شد.

اسکرین‌شات از قابلیت Ad Break در اینستاگرام

متا، شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام، همیشه برای ادامه‌ی بقا خود تا حدودی به تبلیغات متکی بوده؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد وجود چالش‌هایی همچون قوانین سختگیرانه‌تر برای حفظ حریم خصوصی و ظهور تیک‌ تاک باعث شده است تا دست‌به‌دامان قابلیت‌های جدید شود.

قابلیت Ad Break اینستاگرام

اینستاگرام همیشه با واردکردن تبلیغات به فیدها موفق شده است که پست‌های تحت‌ حمایت اسپانسرها را شبیه‌ به محتواهای عادی جلوه دهد و از این‌ طریق تبلیغات را وارد محتواهای خود کند.

متا هنوز قابلیت Ad Breaks را به‌طور رسمی تأیید نکرده است؛ اما با توجه‌ به نظرات کاربران در ردیت و ایکس به‌نظر می‌رسد به‌زودی با موجی از اعتراضات و انتقادات مواجه شود.

بسیاری از کاربران این قابلیت را یک تصمیم وحشتناک خطاب و اعلام کردند که با اضافه‌شدن Ad Breaks، اینستاگرام را ترک خواهند کرد. برخی معتقدند که قابلیت مورد بحث باعث کاهش فعالیت کاربران خواهد شد. کاربری در ایکس اعلام کرد که ترجیح می‌دهد از اینستاگرام به تیک تاک مهاجرت کند.

متا در حال انجام آزمایش A/B برای سنجش واکنش کاربران و تأثیر این قابلیت بر درآمد ناشی از تبلیغات است. با توجه به ارائه‌ی محدود قابلیت یادشده، باید دید که آیا اینستاگرام آن را به‌طور گسترده دردسترس همه‌ی کاربران قرار خواهد داد یا نه.

حتما بخوانید :

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا