عمومی

گزارش CNBC حاکی از آن است که چانگ پنگ ژائو، بنیان‌گذار و و مدیرعامل سابق بایننس، حکم چهار ماه حبس خود را در زندان فدرال آغاز کرد. او می‌گوید به ‌نگه‌داری و سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال ادامه خواهد داد و در عین حال بر اهمیت رعایت قوانین و مقررات تأکید کرد.

زندان لومپوک کالیفرنیا از زندان‌های فدرالی با امنیت پایین محسوب می‌شود؛ تیم دفاعی چانگ پنگ ژائو بازداشت وی را تأیید کردند.

حکم رئیس سابق بایننس به‌طور قابل‌ توجهی سبک‌تر از سه سالی بود که دادستان‌های فدرال به دنبال آن بودند؛ وکلای ژائو پنج ماه حبس مشروط درخواست کرده بودند. از طرفی دستورالعمل‌های صدور حکم، حبس از ۱۲ تا ۱۸ ماه را توصیه می‌کرد.

در نهایت ژائو پس از اعتراف به تسهیل پولشویی در صرافی‌های ارزهای دیجیتال، به چهار ماه زندان محکوم شد. قبل از دریافت حکم، ژائو به دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده گفت: «متأسفم. من معتقدم اولین قدم در مسئولیت‌پذیری، شناخت کامل اشتباهات است. من نتوانستم برنامه‌ی کافی برای مبارزه با پولشویی را اجرا کنم. اکنون متوجه جدی بودن آن اشتباه هستم.»

نوشته های مشابه

در نوامبر ۲۰۲۳ (آبان و آذر ۱۴۰۲) دولت ایالات متحده، برای پایان دادن به تحقیقات چندساله در مورد بایننس با ژائو به توافق رسید. به‌عنوان بخشی از توافق، ژائو از سمت مدیرعاملی استعفا داد. با وجود اینکه ژائو دیگر رهبر این صرافی نیست، مطابق گزارش‌ها هنوز ۹۰ درصد از سهام بایننس را حفظ کرده است.

ژائو که اکنون با نام CZ شناخته می‌شود، می‌گوید پس از تحمل دوران حبس، قصد دارد به نگه‌داری و سرمایه‌گذاری منفعلانه روی ارزهای دیجیتال ادامه دهد و معتقد است این دوره، مرحله‌ی جدیدی از صنعت کریپتو را نشان می‌دهد.

حتما بخوانید :

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا