عمومی

اقامتی بی نظیر با شب، ترکیبی فوق‌العاده از هیجان و آرامش

اقامتی بی نظیر با شب، ترکیبی فوق‌العاده از هیجان و آرامش

اگر مثل من عاشق جنگل هستید و دلتان یک کلبه چوبی یا جنگلی در دل درختان در هم تنیده می‌خواهد، به فکر اجاره کلبه جنگلی به عنوان یک فرصت بی نظیر باشید.

در هر فصلی از سال که باشیم، کلبه جنگلی یا کلبه چوبی با شگفتی‌های خاص خودش قطعا شما را شیفته خود خواهد کرد. فرقی هم نمی‌کند که هوا آفتابی باشد یا ابری، بارانی باشد یا برفی. در هر حالتی و در هر فصلی که باشیم، کلبه جنگلی، یک تجربه بی‌نظیر و متفاوت است که با زندگی در شهر، از زمین تا آسمان فرق می‌کند.

البته این را هم بگویم که شاید با تجربه اقامت در یک کلبه چوبی دیگر دلتان نخواهد که به شهر برگردید. خب حق هم دارید!

جنگل ابر، زیبایی نهفته در شاهرود

یکی از زیباترین جنگل‌های ایران، در شهر زیبای سمنان واقع شده است. شاید تصور اینکه یک جنگل زیبا در این شهر کویری وجود دارد، کمی سخت باشد. نام این جنگل ، ابر است. جنگل ابر در فاصله 45 کیلومتری شمال شاهرود در حوالی روستای ابر قرار دارد. درختان این جنگل از درختان هیرکانی هستند که عمر درازی دارند. از دیگر درختان این جنگل می‌توان به راش، بلوط، ممرز و توسکا اشاره کرد.

اگر مسیرتان به جنگل ابر بخورد، بوی خوش آویشن به مشامتان می‌رسد و در کنار بوته‌های آویشن، شبدر، چوبک، دم روباهی و نارون هم دیده می‌شود؛ همچنین، تا کنون بیش از ۴۰ نوع گیاه دارویی هم در این جنگل شناخته شده‌ است.

جنگل دالخانی رامسر، بهشتی در میان کوه های مه آلود

یکی دیگر از دیدنی‌ترین جنگل‌های ایران، به نام جنگل دالخانی است که به دالان بهشتی هم معروف است. این جنگل در فاصله 39 کیلومتری جنوب شرقی رامسر واقع شده است.

جنگل دالخانی در ارتفاع 800 متری از سطح دریا قرار دارد و با 600 هزار متر مربع مساحت، یکی از جاذبه‌های بکر رامسر به حساب می‌آید.

این جنگل، با پوشش متراکم سرسبز و مه‌های غلیظ، در انتها شما را به دل ییلاق‌های اکراسر،‌ گرسماسر و جنت رودبار می‌رساند. داستان جنگل دالخانی، داستان مسیری بهشتی‌ است که شما را از دل روزمرگی‌ها رها کرده و طبیعت بکر و مه‌آلود را جلوی رویتان می‌گذارد.

جایی که مه در بیشتر مسیر مانند حریری سفید شما را در بر می‌گیرد و پیچ‌های تودرتوی جاده، رویای بهشت را برای شما تعبیر می‌کند.

دیدنی ترین سواحل شمال ایران

وسعت دریا، همه را به وجد می‌آورد. دیدن دریا با انتهایی نامشخص، تجربه جذاب و دلپذیر است. قدم زدن در سواحلی که آفتاب روی آنها تابیده و بازتابش، تصویر رویایی روی دریا به وجود آورده است که حال هر بیننده‌ای را دگرگون می‌کند. نمی‌شود این همه زیبایی را نادیده گرفت!

قدم زدن کنار سواحل، گوش سپردن به امواج دریا، دیدن رد پرتوی خورشید روی شن، همه را مدهوش زیبایی خود می‌کند.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا