عمومی

کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟

کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟

این «اقتصاد چرخشی» دقیقا یعنی چی؟

اقتصاد چرخشی به زبان بسیار ساده یعنی اینکه تا حد ممکن از مصرف منابع، مواد اولیه و انرژی برای تولید و عرضه کم کنیم و دورریز و ضایعات را به حداقل برسانیم. حالا پلتفرمی مانند دیوار کجای این داستان است؟ دیوار با کمک به خریدوفروش اقلام دست دوم، در واقع از دورریز و ضایعات شدن اقلام بسیار زیادی که هنوز قابل استفاده هستند جلوگیری می‌کند و آن‌ها را به چرخه مصرف برمی‌گرداند. به این ترتیب، نیاز بخشی از مردم با همین اقلام دست دوم رفع می‌شود و برای‌شان صرفه اقتصادی هم دارد. در عین حال، دیگر نیازی نیست این تعداد کالا تولید شود. پس به همین میزان، هم در مصرف منابع طبیعی بسیار مهمی مثل آب و درخت صرفه‌جویی می‌شود و هم جلوی انتشار گازهای گلخانه‌ای، مانند دی‌اکسید کربن، گرفته می‌شود. همچنین در بسیاری از موارد پلاستیک کمتری مصرف و تبدیل به زباله می‌شود. چند قرن ممکن است طول بکشد تا هر تکه پلاستیک تجزیه شود و به طبیعت بازگردد.

دیوار دقیقا چه کمکی به زمین می‌کند؟

سهم ۶۲ درصدی اقلام دست دوم در کل آگهی‌هایی کالایی دیوار را اگر در کنار جمعیت ۵۳ میلیونی کاربران این پلتفرم در سال گذشته قرار دهیم، شاید بهتر بتوانیم سهم آن را در کمک به اقتصاد چرخشی و کمک به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست تصور کنیم.

برای آنکه از نزدیک با بخشی از این تأثیر مثبت بر محیط زیست آشنا شویم، آگهی‌ها و خریدوفروش چند کالای عمومی را در دیوار بررسی مختصری کرده‌ایم.

۹۲ درصد تلویزیون‌هایی که در سال گذشته در دیوار آگهی شده‌اند، دست دوم بوده‌اند. طبعا همه این آگهی‌ها منجر به معامله نمی‌شود؛ با این حال، بر اساس میانگین انتشار دی‌اکسید کربن برای تولید هر تلویزیون جدید، تلویزیون‌های معامله‌شده از طریق دیوار در سال گذشته، از انتشار نزدیک به ۷۳ میلیون کیلوگرم دی‌اکسید کربن در جو زمین جلوگیری کرده‌اند. توجه داشته باشید که به دلیل فن‌آوری ساخت تلویزیون‌های جدید، میزان انتشار دی‌اکسید کربن هنگام تولید آن‌ها، کمتر از تلویزیون‌های قدیمی است. طبعا، اگر تلویزیون‌های معامله‌شده شامل مدل‌های قدیمی باشد، میزان جلوگیری از انتشار این گاز، بیشتر از این حد خواهد بود.

نوشته های مشابه

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا