رمز ارز

ظهور رقیبی قدرتمند برای تتر؛ ریپل می‌خواهد استیبل‌کوین جدیدی را معرفی کند!

ظهور رقیبی قدرتمند برای تتر؛ ریپل می‌خواهد استیبل‌کوین جدیدی را معرفی کند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت ریپل لبز (Ripple Labs)، فعال در حوزه‌ پرداخت‌های بلاکچینی، از برنامه‌ خود برای عرضه‌ یک استیبل‌کوین جدید خبر داد. این استیبل‌کوین با هدف رقابت با دو استیبل‌کوین اصلی بازار، تتر (USDT) و یو‌اس‌دی کوین (USDC) معرفی خواهد شد.

ریپل بر شفافیت ذخایر استیبل‌کوین خود تاکید ویژه‌ای دارد. این استیبل‌کوین با پشتوانه‌ دارایی‌های مختلف، از جمله سپرده‌های دلاری، اوراق خزانه و معادل‌های نقدی، معرفی شده و ارزش آن با نسبت ۱:۱ به دلار آمریکا متصل خواهد شد.

برای تضمین شفافیت این استیبل‌کوین، ریپل با یک شرکت حسابرسی همکاری کرده و گزارش‌های تاییدیه‌ را به صورت ماهانه منتشر خواهد کرد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

همچنین، این شرکت بر استراتژی انطباق تاکید کرده و مجوزهای بین‌المللی معتبر خود، مانند مجوز بیت‌لایسنس (BitLicense) نیویورک و مجوزهای مربوطه از سنگاپور و ایرلند را نشانه‌ پایبندی به قوانین می‌داند.

برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، بر نقش این استیبل‌کوین در پر کردن شکاف بین امور مالی سنتی و ارزهای دیجیتال تاکید کرده است.

او معتقد است که این حرکت برای جامعه ریپل لجر (XRP Ledger) نیز مفید خواهد بود؛ چرا که باعث ایجاد کاربرد بیشتر، نقدینگی و فرصت‌های جدید برای توسعه‌دهندگان و کاربران خواهد شد.

استیبل‌کوین جدید ریپل در ابتدا روی ریپل لجر و سپس، در شبکه اتریوم راه‌اندازی خواهد شد. این شرکت قصد دارد در آینده، دسترسی به این استیبل‌کوین را در سایر پروتکل‌ها نیز گسترش دهد.

تحلیلگران در مورد تاثیر این استیبل‌کوین بر بازار ارزهای دیجیتال نظرات متفاوتی دارند. برخی آن را گامی مثبت برای کل اکوسیستم می‌دانند و برخی دیگر، نگران رقابت شدید و ناپایداری قیمت در این بازار اشباع‌شده هستند.

از طرفی، لازم به ذکر است که دعوای حقوقی طولانی‌مدت ریپل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، تاکنون مانعی بر سر راه نوآوری‌های این شرکت بوده است. با این حال، راه‌اندازی این استیبل‌کوین می‌تواند فشار ناشی از این اتفاق را کاهش دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا