بازی

 استفاده از پاوربانک برای اولین بار

 استفاده از پاوربانک برای اولین بار

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر به‌تازگی یک پاوربانک خریده‌اید و نمی‌دانید که چگونه باید از آن برای اولین بار استفاده کنید، نگران نباشید. خوشبختانه استفاده از پاوربانک‌ها چندان پیچیده نیست. با این وجود نکاتی وجود دارد که باید درنظر بگیرید. ما در این مطلب بایدها و نبایدهای استفاده از پاوربانک برای اولین بار را توضیح داده‌ایم.

خواندن دفترچه راهنما؛ گام اول استفاده از پاوربانک برای اولین بار

متاسفانه بیشتر ما عادت نداریم که دفترچه‌های راهنما را مطالعه کنیم. در صورتی که هر دستگاهی مسلما دستورالعمل منحصربه‌فرد خود را دارد. بنابراین، اطلاعاتی که در این دفترچه‌ها پیدا می‌کنید از آن‌چه در این مطلب یا دیگر وبسایت‌ها می‌خوانید، اولویت بیشتری دارد.

تفاوتی ندارد که پاوربانک شما از چه برندی است، معمولا برندهای معتبر برای محصولات خود یک دفترچه راهنما آماده می‌کنند. خواندن دفترچه راهنما اگرچه چندان خوشایند؛ اما باید حتما نگاهی به آن داشته باشید. در این دفترچه احتمالا نکات مهمی مثل این که میزان شارژ اولیه پاور بانک چقدر باشد؟ نوشته شده است. در ادامه اطلاعاتی را که می‌توانید در این دفترچه‌ها پیدا کنید، با هم مرور خواهیم کرد:

ولتاژ شارژر؛ مهم‌ترین نکات استفاده از پاوربانک

در دفترچه‌های راهنما، نوع و مشخصات دقیق شارژر مورد نیاز برای پاوربانک نوشته شده است. با خواندن این دفترچه‌ها شما می‌توانید از توان خروجی دقیقی که برای شارژ کردن باتری پاوربانک خود نیاز دارید، مطلع شوید. با این وجود، اگر چیزی از مشخصات شارژر پیدا نکردید، احتمالا پاوربانک شما به آداپتور با توان خروجی 5 آمپر نیاز دارد.

نحوه اطلاع از میزان شارژ پاوربانک

یکی از دغدغه‌های کاربران اطلاع از میزان شارژ پاوربانک است. برخی از پاوربانک‌ها نمایشگرهایی کوچک دارند که روی آن‌ها درصد شارژ به صورت دقیق نوشته می‌شود؛ اما سایر مدل‌ها به چراغ‌های کوچک LED مجهز شده‌اند. این چراغ‌های LED میزان شارژ پاوربانک را نمایش می‌دهند که چگونگی آن را احتمالا می‌توانید در دفترچه راهنما مطالعه کنید.

بیشتر شارژرهای همراه چهار چراغ دارند که هر کدام از آن‌ها نشان از 25درصد شارژ باقیمانده در دستگاه است. به این ترتیب که پاوربانک با:

یک چراغ روشن: 25درصد؛

دو چراغ روشن: 50 درصد؛

سه چراغ روشن: 75 درصد

و با چهار چراغ روشن: نزدیک به 100 درصد شارژر دارد.

مشخصات پاوربانک:

حتما در دفترچه راهنما مشخصاتی مثل: ظرفیت شارژ، ولتاژ ورودی/خروجی، نوع باتری، ابعاد، وزن و غیره را پیدا خواهید کرد. قطعا اطلاع از این مشخصات به منظور استفاده از پاوربانک برای اولین بار به کارتان می‌آید.

شرایط ضمانت شارژر همراه:

یکی از ویژگی‌های مهم پاوربانک‌ها که درهنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید، شرایط ضمانت آن است.

 استفاده از پاوربانک برای اولین بار - lastech

نکات ایمنی استفاده از پاوربانک:

 بایدها و نبایدهای استفاده از power bank مثل: باز کردن و تعمیر آن، ریختن آب روی دستگاه، شرایط نگهدای و غیره که باعث آسیب‌رسانی به دستگاه می‌شوند، در دفترچه راهنما درج شده است.

نحوه استفاده از Power Bank:

 حتما در دفترچه راهنما تصویری از پاوربانک خواهید دید که در آن محل دقیقا پورت‌ها، قدرت و کاربرد هر کدام نوشته شده است. اگر این پورت‌ها توان متفاوتی داشته باشند، با شارژر همراه خود می‌توانید دستگاه‌های مختلفی را شارژ کنید.

شارژ پاوربانک برای اولین بار؛ میزان مناسب شارژ اولیه پاور بانک باید چقدر باشد؟

معمولا بیشتر شرکت‌ها پاوربانک‌های خود را با شارژ بالای 75درصد راهی بازار می‌کنند؛ اما بسته به مدت زمانی که طول می‌کشد تا به دست مصرف‌کننده برسند، از میزان شارژ اولیه آن‌ها کم می‌شود. بنابراین، وقتی شارژرهای همراه را برای اولین بار از جعبه بیرون می‌آورید، بین 30 تا 70 درصد شارژ دارند. بنابراین، پاوربانک شما از هر برندی که باشد، قبل از استفاده نیاز به شارژ دارد؛ مگر این‌که در دفترچه آن غیر از این نوشته شده باشد.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم، قبل از استفاده از پاوربانک برای اولین بار، آن را با کابل شارژی که احتمالا داخل جعبه آن پیدا می‌شود، شارژ کنید. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید، این است که به‌ هیچ‌عنوان پاوربانک را بیش از حد شارژ نکنید. این کار روی طول عمر دستگاه شما اثر منفی می‌گذارد. خوشبختانه، بیشتر مدل‌های جدید دارای محافظ داخلی هستند. به این معنی که پس از تکمیل ظرفیت باتری به صورت خودکار دریافت شارژ را قطع می‌کنند؛ اما اگر شارژر همراه شما این قابلیت را ندارد، باید حتما از شارژ شدن بیش از حد آن جلوگیری کنید.

 استفاده از پاوربانک برای اولین بار - lastech

روش‌های اطلاع از میزان شارژ Power Bank؛ چگونه بفهمیم پاوربانک شارژ شده؟

  1. آسان‌ترین راه این است که هرازچند گاهی نگاهی به نمایشگر یا چراغ‌های پاوربانک بیندازید. اگر شارژر همراه شما به نمایشگر مجهز باشد که میزان شارژ را به صورت دقیق نمایش می‌دهد. در این صورت زمانی که روی نمایشگر عددی بیش از 80 درصد دیده شد، دستگاه را از شارژر جدا کنید. اگر هم پاوربانک شما دارای چراغ‌های LED است که اندکی پس از روشن‌شدن چهارمین چراغ می‌توانید شارژ را متوقف کنید.
  2. در روش دوم می‌توانید از فرمول زیر برای محاسبه میزان شارژ کمک بگیرید:

مدت زمان موردنیاز برای شارژ شدن = ظرفیت شارژ / نرخ شارژ

در این فرمول به جای ظرفیت شارژ، باید همان مقدار عددی ظرفیت واقعی پاوربانک را برحسب mAh وارد کنید. منظور از نرخ شارژ هم، مقدار انرژی است که از شارژر به پاوربانک شما ارسال می‌شود. این مقدار را هم باید برحسب mA در فرمول بنویسید. حتما می‌دانید که میزان ظرفیت و نرخ شارژ در پاوربانک‌های مختلف متفاوت است. معمولا این اطلاعات را می‌توانید روی بدنه پاوربانک یا داخل دفترچه راهنمای آن پیدا کنید. در نهایت، پس از واردکردن اینمقادیر و محاسبه فرمول مدت زمان شارژ پاوربانک برحسب ساعت به دست می‌آید.

چگونه از پاوربانک استفاده کنیم؟ نکات مهم استفاده از پاوربانک برای اولین بار

به محض این که پاوربانک خود را کاملا شارژ کردید، استفاده از پاوربانک برای اولین بار امکان‌پذیر می‌شود. حالا می‌توانید از شارژر همراه خود برای شارژ کردن گوشی‌ها، تبلت‌ها و غیره استفاده کنید. برای این کار از کابل‌های USB استفاده کنید که داخل جعبه پاوربانک هستد. در این صورت می‌توانید از حداکثر توان شارژ خود بهره ببرید. در نظر داشته باشید که نمی‌توان زمان دقیقی برای شارژ سایر دستگاه با پاوربانک اعلام کرد. این فاکتور به عواملی مثل نوع باتری دستگاه، ظرفیت پاوربانک و غیره بستگی دارد.

نکته مهم دیگر این است که برای شارژ هر دستگاه از پورت مناسب آن استفاده کنید. اگر نگاهی به شارژر همراه خود داشته باشید، احتمالا پورت‌های متفاوتی را روی آن خواهید دید که معمولا از نوع زیر هستند:

پورت‌های USB-C:

این پورت‌ها خروجی‌های متفاوتی دارند. اگرچه پورت‌هایی که آمپر خروجی بالاتری دارند، دستگاه شما را زودتر شارژ می‌کنند؛ اما باید حتما آمپر خروجی با دستگاه موردنظر شما همخوانی داشته باشد.

پورت‌های فست شارژ:

برخی از شارژرهای همراه با فناوری‌های شارژ سریع مثل Power Delivery (PD) یا Anker’s PowerIQ عرضه می‌شوند. در نظر داشته باشید که پورت‌های فست شارژ تنها دستگاه‌هایی را سریع‌تر شارژ می‌کنند که به این فناوری مجهز باشند

پورت‌های AC/DC:

این پورت‌ها بیشتر در پاوربانک‌هایی دیده می‌شود که ظرفیت شارژ بیش از  20000 میلی‌آمپر بر ساعت دارند. با این پورت‌ها می‌توانید لپ‌تاپ‌ها را هم مستقیما به پاوربانک متصل کرده و شارژ کنید.

 استفاده از پاوربانک برای اولین بار - lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا