رمز ارز

پنج رمزارز آماده جهش صعودی در هفته سوم خرداد ماه

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در حالی که خرس‌ها در تلاش بودند تا کندل هفتگی بیت کوین (BTC) را برای دهمین هفته متوالی به رنگ قرمز ببندند، گاوها از این اتفاق منفی جلوگیری کردند و پس از ۹ هفته متوالی روند نزولی، آخرین کندل هفتگی بیت کوین به رنگ سبز بسته شد.

به گزارش سایت کوین تلگراف، داده‌های منتشرشده توسط شرکت تحلیلی گلس‌نود (Glassnode) نشان می‌دهند که انباشت بیت کوین ممکن است دوباره شروع شده باشد. طبق گزارش‌ها، جریان خروجی بیت کوین از صرافی‌ها در ۳ ژوئن به ۲۳،۲۸۶ BTC رسید که بالاترین میزان از ۱۴ می است.

علاوه بر این، به گزارش شرکت تحلیلی آرکین ریسرچ (Arcane Research)، یکی دیگر از نشانه‌های مثبت این است که سرمایه‌گذاری در محصولات قابل‌معامله در بورس (ETPs) بیت کوین در ماه می قوی بوده و در روزهای ابتدایی ماه ژوئن هم رشد قابل‌توجهی داشته است. طبق گزارش‌ها، ETPها اکنون ۲۰۵ هزار بیت کوین تحت مدیریت دارند که رکورد جدیدی است.

حال سؤالی که وجود دارد، این است که آیا بیت کوین می‌تواند شروع به بازیابی کند؟ اگر چنین اتفاقی بیفتد، کدام آلت کوین‌ها از رهبر بازار پیروی خواهند کرد؟ بیایید نمودار پنج ارز دیجیتال را که این هفته ممکن است یک جهش صعودی داشته باشند، باهم بررسی کنیم.

۱. بیت کوین

در تاریخ ۱ ژوئن، قیمت بیت کوین به زیر میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه (۳۰،۴۵۹ دلار) سقوط کرد. با این حال، گاوها دست از تلاش برنداشتند و قیمت را در روزهای ۲ و ۳ ژوئن دوباره به بالای (EMA) ۲۰ روزه رساندند.

top-5-cryptos-btc-ada-xlm-xmr-mana
نمودار روزانه BTC/USDT.

خرس‌ها اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر سطح حمایت قوی در ۲۸،۶۳۰ دلار بکشانند. اگر آنها موفق شوند، قیمت جفت BTC/USDT ممکن است تا حمایت حیاتی در ۲۶،۷۰۰ دلار کاهش یابد. انتظار می‌رود خریداران با تمام توان از این منطقه حمایتی دفاع کنند؛ چون در صورت عدم موفقیت آنها، ممکن است روند نزولی از سر گرفته شود.

برای شروع یک روند صعودی جدید، گاوها باید قیمت را به بالای ۳۲،۶۵۹ دلار افزایش داده و حفظ کنند. در چنین شرایطی، قیمت بیت کوین ممکن است با یک بریک‌آوت به بالاتر از میانگین متحرک ساده (SMA) ۵۰ روزه (۳۳،۷۷۸ دلار) افزایش یابد. سپس، این جفت می‌تواند به ۳۶،۶۸۸ دلار و حتی تا ۴۰ هزار دلار صعود کند.

۲. کاردانو

قیمت کاردانو در ۳۱ می از خط روند نزولی پایین‌تر رفت و گاوها نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند.

top-5-cryptos-btc-ada-xlm-xmr-mana
نمودار روزانه ADA/USDT.

اگرچه خرس‌ها با موفقیت از خط روند نزولی دفاع کردند، اما یک نکته مثبت جزئی این‌که، گاوها جفت ADA/USDT را بالاتر از (EMA) ۲۰ روزه (۰٫۵۶ دلار) نگه داشته‌اند. این امر، احتمال افزایش قیمت به بالای خط روند نزولی را افزایش می‌دهد. اگر این اتفاق بیفتد، این جفت می‌تواند به (SMA) ۵۰ روزه (۰٫۶۷ دلار) برسد، جایی که خرس‌ها ممکن است دوباره چالشی قوی ایجاد کنند. افزایش و بسته شدن کندل قیمتی بالاتر از این سطح، نشان‌دهنده تغییر روند است. در چنین شرایطی، این جفت می‌تواند تا ۰٫۷۴ دلار صعود کند.

در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۰٫۵۳ دلار سقوط کند، خرس‌ها سعی خواهند کرد این جفت ارز را به ۰٫۵ دلار و پس از آن، به ۰٫۴۴ دلار بکشانند.

۳. استلار

قیمت استلار در ۳۰ می به بالاتر از (EMA) ۲۰ روزه (۰٫۱۴ دلار) صعود کرد که اولین نشانه از کاهش فشار فروش است. خرس‌ها حرکت صعودی را در نزدیکی (SMA) ۵۰ روزه (۰٫۱۵ دلار) متوقف کردند، اما نتوانستند قیمت را زیر (EMA) ۲۰ روزه حفظ کنند.

top-5-cryptos-btc-ada-xlm-xmr-mana
نمودار روزانه XLM/USDT.

این نشان می‌دهد که گاوها در حال خرید در کف هستند. اگر گاوها قیمت را به بالاتر از (SMA) ۵۰ روزه برسانند، شروع یک بهبود پایدار را نشان می‌دهد. در این صورت، جفت XLM/USDT می‌تواند تا ۰٫۱۸ دلار و سپس، تا (SMA) ۲۰۰ روزه (۰٫۲۱ دلار) صعود کند.

در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۰٫۱۳ دلار برسد، این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت باطل می‌شود. چنین حرکتی نشان می‌دهد که تقاضا در سطوح بالاتر، کاهش می‌یابد. در چنین شرایطی، این جفت می‌تواند تا ۰٫۱۲ دلار سقوط کند. اگر این حمایت نیز از دست برود، خرس‌ها سعی خواهند کرد با کاهش قیمت به زیر سطح روانی ۰٫۱ دلار، روند نزولی را از سر بگیرند.

۴. مونرو

شکست مونرو در افزایش قیمت خود به بالاتر از (SMA) ۵۰ روزه (۲۰۲ دلار)، ممکن است معامله‌گران کوتاه‌مدت را وسوسه کرده باشد تا سود خود را برداشت کنند. این موضوع، قیمت را تا (EMA) ۲۰ روزه (۱۸۹ دلار) کاهش داده است.

top-5-cryptos-btc-ada-xlm-xmr-mana
نمودار روزانه XMR/USDT.

گاوها اکنون در حال تلاش برای دفاع از (EMA) ۲۰ روزه هستند، اما فقدان جهش قوی نشان‌دهنده تقاضای ضعیف است. اگر قیمت کمتر از (EMA) ۲۰ روزه باقی بماند، توقف بعدی می‌تواند خط روند صعودی باشد. بسته شدن کندل قیمتی زیر این سطح حمایتی، می‌تواند قیمت را تا ۱۶۷ دلار کاهش دهد.

در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد، خریداران تلاش خواهند کرد تا بر محدوده مقاومتی بین (SMA) ۵۰ روزه و ۲۱۰ دلار غلبه کنند. اگر آنها موفق شوند، جفت XMR/USDT می‌تواند تا ۲۳۰ دلار صعود کند.

۵. دیسنترالند

طی چند روز گذشته، قیمت دیسنترالند نتوانسته از (EMA) ۲۰ روزه (۱٫۰۶ دلار) عبور کند، اما یک نکته مثبت جزئی این‌که، گاوها زمین را کاملا رها نکرده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که گاوها با پیش‌بینی سطوح بالاتر، در حال خرید در کف هستند.

top-5-cryptos-btc-ada-xlm-xmr-mana
نمودار روزانه MANA/USDT.

اگر گاوها قیمت را به بالاتر از (EMA) ۲۰ روزه برسانند، نشان می‌دهد که خرس‌ها کنترل خود را از دست داده‌اند. سپس، جفت MANA/USDT می‌تواند تا مقاومت ۱٫۳۶ دلاری صعود کند. این سطح مهمی است که باید مراقب آن بود؛ چون بسته شدن کندل قیمتی بالاتر از آن، می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که قیمت به کف رسیده است. در چنین شرایطی، قیمت این جفت می‌تواند تا ۱٫۶۸ دلار افزایش یابد.

در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۰٫۹ دلار برسد، نشان می‌دهد که خرس‌ها تمایلی به تسلیم شدن ندارند. در این صورت، این جفت می‌تواند حمایت حیاتی در ۰٫۶ دلار را دوباره آزمایش کند. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر این حمایت کاهش دهند، روند نزولی از سر گرفته خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا