رمز ارز

دلایل افت ادامه‌دار قیمت اتریوم

زمان مطالعه: 3 دقیقه

توکن بومی اتریوم بیش از نصف ارزش خود را در سال 2022 در برابر دلار از دست داده و اکنون به دلایل مختلف زیر 2000 دلار باقی مانده است.

۵۰ هزار شیبا رایگان

با ترید در صرافی ارز پلاس، ۵۰ هزار شیبا جایزه بگیر!
شروع کن

به گزارش سایت کوین تلگراف، علاوه بر این، قیمت این رمزارز ممکن است در ماه ژوئن به دلیل عوامل دیگری که در زیر مورد بحث قرار خواهند گرفت، با افت بیشتری مواجه شود.

بر اساس گزارش‌ها، سرمایه‌گذاران 250 میلیون دلار از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر اتریوم در سال 2022 برداشت کرده‌اند. این خروجی عظیم برخلاف سایر کوین‌هاست. به عنوان مثال، سرمایه‌گذاران در سال 2022 مبلغ 369 میلیون دلار به صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر بیت کوین واریز کرده‌اند. برداشت‌ها از صندوق‌های اتریوم نشانه‌ای از این است که چگونه سقوط اخیر در TerraUSD (UST) و Terra (LUNA)،  توکن‌های اکوسیستم ترا، باعث کاهش علاقه به بخش اقتصاد غیرمتمرکز (DeFi) شده است.Ethereum-near-term-analysis

چشم‌انداز صعودی اتریوم همچنان پا برجاست؛ زیرا بلاکچین اتریوم میزبان اکثر اپلیکیشن‌های مالی در بخش Defi است. تا 5 ژوئن، مجموع ارزش قفل شده (TVL) داخل برنامه‌های مبتنی بر اتریوم 68.71 میلیون دلار بود که تقریباً 65 درصد از کل ارزش قفل‌شده در کل دنیای DeFi است.

اما کاهش TVL همچنان نشان‌دهنده عقب‌نشینی گسترده از استخرهای DeFi اتریوم است که قبل از فروپاشی Luna Classic  و TerraUSD Classic  در 9 می، حدود 100 میلیارد دلار بود.

به گفته ایلان سولوت، شریک شرکت Tagus Capital، با توجه به ریسک‌های ناشی از سیاست‌های فدرال رزرو، همراه با چشم‌انداز محتاطانه در مورد بخش DeFi، به نظر می‌رسد اتر در ماه ژوئن به کاهش خود ادامه دهد.

تحلیل تکنیکال اتریوم

رفتار معاملاتی که از ماه مه شاهد آن بودیم نیز چشم‌انداز نزولی را برای اتریوم ترسیم می‌کند. به طور جزئی، اتریوم در محدوده‌ای که با خط حمایت افقی و مقاومت خط روند نزولی محدود گردیده، در نوسان بوده است. این الگو کم و بیش شبیه یک “مثلث نزولی” به نظر می‌رسد، الگویی که در طول یک روند نزولی شکل می‌گیرد.

به عنوان یک قاعده تحلیل تکنیکال، در مثلث‌های نزولی، قیمت به زیر خط روند حمایتی خود شکسته شده و سپس، به اندازه حداکثر ارتفاع مثلث کاهش می‌یابد. همان‌طور که در نمودار زیر نشان داده شده است، انتظار می‌رود که اتریوم در ماه ژوئن دچار یک حرکت نزولی مشابه شود. اگر قیمت اتریوم به زیر خط روند پایین مثلث سقوط کند، هدف بعدی آن 1350 دلار است که حدود 25 درصد از قیمت امروز پایین‌تر خواهد بود.Ethereum-near-term-analysis

داده‌های CryptoQuant در این میان نشان می‌دهند که تعداد کل موجودی‌های اتریوم در صرافی‌های کریپتو در سطح جهان از ماه می تا کنون 550459 عدد افزایش یافته است. این مبلغ معادل 950 میلیون دلار ورودی به کیف پول‌های صرافی‌ها از ابتدای ناکامی ترا است. به طور معمول، معامله‌گران زمانی که می‌خواهند توکن‌های خود را با سایر دارایی‌ها معامله کنند، آنها را به صرافی‌ها ارسال می‌کنند.Ethereum-near-term-analysis

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا