تکنولوژی

فونت اختصاصی علی‌بابا برنده جایزه بین‌المللی «گرانشان» شد

فونت اختصاصی شرکت سفرهای علی‌بابا در یکی از معتبرترین فستیوال‌های طراحی فونت دنیا «گرانشان»، موفق به کسب رتبه سوم در بخش آثار عربی-فارسی شد.

شرکت سفرهای علی‌بابا که در مهرماه سال گذشته طی مراسمی از تایپ‌فیس اختصاصی خود رونمایی کرده بود، رتبه سوم برترین فونت عربی-فارسی سال را در کنفرانس «گرانْشان» از آن خود کرد. گرانشان یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های بین‌المللی حوزه تایپ‌فیس است که به‌صورت سالانه، فونت‌های غیرلاتین را از سراسر جهان تحلیل و بررسی می‌کند.

جایزه گرانشان علی بابا

«آرش خسرویان»، مدیر بازاریابی علی‌بابا ضمن اشاره به کسب این جایزه بین‌المللی، از پروسه طراحی فونت جدید علی‌بابا سخن گفت:

«در چند سال گذشته توجه به هویت بصری از نقاط کلیدی برنامه‌های استراتژیک ما در سطح سازمان بوده است. طراحی فونت در علی‌بابا پروژه‌ای بود که به جهت اهمیت آن در مواجهه کاربران با علی‌بابا، با وسواس بسیار دنبال شد و سرانجام پس از یک سال، به سرپرستی مدیر استودیو دیزاین شرکت، «رامین پهلوان حسینی» و قلم مشترک یکی از برترین طراحان فونت ایران «رضا بختیاری‌فرد» و «مهدی ارشادی»، به نتیجه رسید.»

به گفته وی از منظر آمار، نظرسنجی‌های صورت گرفته حکایت از رشدی نزدیک به 50 درصد در بهبود خوانایی، درک یکتایی هویت بصری توسط مخاطبان داشته و کاربران‌شان در مجموع از فونت جدید علی‌بابا رضایت داشته‌اند.

پوستر گرانشان علی بابا

گفتنی است گرانشان کنفرانسی بین‌المللی است که توسط وزارت فرهنگ ارمنستان به هدف تمرکز و بررسی فونت‌های غیر لاتین در سال 2008 تاسیس و تاکنون 12 دوره از آن در شهرهای مختلف جهان برگزار شده است.

این مسابقه از هشت بخش زبانی (عربی-فارسی، ارمنی، کره‌ای، شمال آسیا، تایلندی، چینی، یونانی، سیریلیک و عبری) و چهار دسته‌بندی تخصصی تشکیل شده و بیش از 50 تن از بزرگترین چهره‌های این حوزه، در فرآیندی سه مرحله‌ای به داوری آثار می‌پردازند. پوسترهای آثار برنده این فستیوال، در هفته طراحی مونیخ به نمایش گذاشته خواهند شد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا