رمز ارز

ماجرای کلاهبرداری رمزارزی کیم کارداشیان به کجا رسید؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در ژانویه امسال، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر این‌که کیم کارداشیان و تعدادی دیگر از اینفلوئنسرهای شناخته‌شده، از جمله فلوید می‌ودر، بوکسور معروف، با ادعای گمراه‌کردن سرمایه‌گذاران از طریق تبلیغ یک ارز دیجیتال به نام اتریوم مکس (EthereumMax) یا EMAX در رسانه‌های اجتماعی، با یک شکایت دسته‌جمعی مواجه شده‌اند.
طبق گزارش‌ها، پس از تبلیغ رمزارز EMAX توسط کارداشیان و سایر اینفلوئنسرها، کاربران زیادی به سرمایه‌گذاری در آن ترغیب شدند و قیمت این ارز دیجیتال به طور چشمگیری افزایش یافت. با این حال، ارزش این توکن پس از آن به طور قابل‌توجهی کاهش پیدا کرد و ضرر زیادی را برای سرمایه‌گذاران به همراه داشت.
حال، گزارش شده که تیم حقوقی کارداشیان درخواستی را برای کنار گذاشتن این شکایت ارائه کرده است. به گفته این تیم، در این پست‌ها، کارداشیان توصیه به سرمایه‌گذاری نکرده و معلوم نیست که شاکیان، پست‌های اینستاگرامی کارداشیان را قبل از خرید این توکن دیده‌اند یا بعد از آن. آنها همچنین استدلال می‌کنند که ادعاهای شاکیان مبنی بر این‌که اینفلوئنسرها برای تبلیغ EMAX پول دریافت کرده‌اند، بی‌اساس است. تیم حقوقی کارداشیان همچنین تاکید کرده که هیچ مدرکی مبنی بر خرید، دریافت یا فروش توکن‌ها توسط کارداشیان وجود ندارد.
لازم به ذکر است که این اولین باری نیست که می‌ودر در یک پروژه تبلیغاتی مبهم در حوزه ارزهای دیجیتال شرکت داشته است. این بوکسور حرفه‌ای پیش از این، پس از تبلیغ عرضه اولیه کوین Centra Tech در سال ۲۰۱۷ هم از شکایت مشابهی فرار کرده بود.

منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا