رمز ارز

جولان کلاهبرداران رمزارزی در کشور؛ پلیس فتا هشدار داد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

این روزها، خبرهای زیادی در مورد سرمایه‌گذاری‌های چند هزار دلاری در حوزه ارزهای دیجیتال در کشور شنیده می‌شود، سرمایه‌‌گذاری‌هایی که با وعده پرداخت سودهای بالا انجام شده‌اند. طبق گزارش‌ها، برخی از شرکت‌های مجازی وعده سود ۱۰ درصدی در فاز اول و سود ۳۰ درصدی در فاز دوم را داده‌اند، اما همه اینها کلاهبرداری است!
به گزارش رمزارز نیوز، برخی از مالباختگان پس از سرمایه‌گذاری، تا یک سال به صورت مستمر سود دریافت می‌کردند. گردانندگان این شرکت‌ها به مالباختگان گفته بودند که پولشان صرف یک پروژه دانش‌بنیان شده است. پس از جلب اعتماد مردم، مالباختگان وقتی دیدند که سود پرداخت می‌شود و پروژه هم در ظاهر برای تولید محصولی دانش‌بنیان است، با پیشنهاد گردانندگان سایت مبنی بر دریافت سود بیشتر با عضوگیری بیشتر، از دوستان و آشنایان خود هم دعوت به سرمایه‌گذاری کردند. اما نهایتا و پس از پرداخت سودی اندک از اصل پول سرمایه‌گذاران، نه سودی داده شد و نه اصل پول پرداخت شد.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

به گفته مالباختگان، گردانندگان این سایت حالا به دنبال ایجاد پروژه جدیدی هستند و همان توکن شکست‌خورده قبلی را اکنون با یک نام جدید به سرمایه‌گذاران معرفی کرده‌اند.
با افزایش این نوع کلاهبرداری‌ها در کشور، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران به مردم توصیه کرده که پیش از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مجازی، با تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ از ماهیت و اعتبار محل سرمایه‌گذاری مطمئن شوند. به گفته سرهنگ گودرزی، برخی از مالباختگان شکایت‌های اولیه را انجام داده و این پرونده‌ها به دادسرای تخصصی ارجاع داده شده‌اند. تحقیقات در مورد این پرونده همچنان ادامه دارد.
از آنجایی که ارزهای دیجیتال یک کلاس دارایی نسبتا جدید هستند، بسیاری از افراد هنوز در مورد خطرات آن آگاهی ندارند و تشخیص هویت در تراکنش‌های ارز دیجیتال کار دشواری است، کلاهبرداری‌های زیادی با نام رمزارزها انجام می‌شود. برای جلوگیری از چنین خطراتی و محافظت از سرمایه خود، این نکته را در نظر داشته باشید که هر پروژه‌ای که وعده سود نامتعارف و نجومی می‌دهد، یک طرح پانزی و کلاهبرداری است و باید از سرمایه‌گذاری در چنین پروژه‌هایی خودداری کرد.

منبع

باشگاه خبرنگاران جوان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا