رمز ارز

بزرگ‌ترین زیان‌دیدگان زمستان رمزارزها چه کسانی هستند و چقدر ضرر کرده‌اند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بنا‌ بر گزارش‌های منتشرشده، چهره‌های بزرگ و شناخته‌شده دنیای کریپتو از ماه مارس تاکنون 116 میلیارد دلار ضرر کرده‌اند. طبق گزارش‌ها، 17 نفر از میلیاردرهای کریپتو این ضرر را متحمل شدند که 15 نفر از آنها بیش از نیمی از دارایی خود را از ماه مارس از دست داده‌‌اند. در نتیجه، 10 نام از لیست میلیاردرهای دنیای کریپتو حذف شده است.
یکی از متضررین بزرگ رمزارزها مدیرعامل بایننس است. طبق گزارش‌ها، 70 درصد از سهام او که که در ماه مارس 65 میلیارد دلار ارزش داشت، اکنون به 4.5 میلیارد دلار رسیده است.
برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین بیس، نیز دارایی خالص 1.5 میلیارد دلاری دارد که نسبت به 6 میلیارد دلار در ماه مارس کاهش محسوسی یافته است. ثروت کریس لارسن، بنیان‌گذار ریپل نیز از 4.3 میلیارد دلار به 2.1 میلیارد دلار کاهش یافته است. در همین حال، کامرون و تایلر وینکلووس، از جمینی که در ماه مارس 4 میلیارد دلار دارایی داشتند، اکنون ارزش دارایی‌های هر کدام به 1.1 میلیارد دلار رسیده است.
دراین میان، نام بنیانگذاران FTX، سم بنکمن فرید و گری وانگ نیز وجود دارد که ارزش دارایی آنها از به ترتیب 24 و 5.9 میلیارد دلار (در ماه مارس) در ماه دسامبر به 0 دلار رسید. بر اساس گزارش فوربس، ثروت 3.2 میلیارد دلاری بری سیلبرت، بنیانگذار و مدیر عامل گروه ارز دیجیتال نیز در نتیجه موج ناشی از فروپاشی FTX از بین رفت.
گزارش‌ها حاکی از آن است که بازار نزولی ارزهای دیجیتال بعید بنظر می‌رسد که به زودی پایان یابد؛ زیرا ورشکستگی صرافی FTX اعتماد سرمایه‌گذاران را از بین برده و باعث ایجاد بحران نقدینگی در سراسر صنعت کریپتو شده است. در نتیجه، برخی از فعالان پیش‌بینی می‌کنند که افت بازار تا پایان سال 2023 ادامه داشته باشد.

۱۰۰ تتر (دلار) مهمان ما باشید
با ثبت نام در صرافی ارز پلاس، ۱۰۰ تتر اول را پرداخت نکنید!


ثبت نام

منبع

کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا