عمومی

بنیان‌گذار گوگل روی کشتی هوایی برقی Pathfinder 1 کار می‌کند

سرگی برین، هم‌بنیان‌گذار گوگل، پروژه‌ای مرموز برای تولید نوعی کشتی هوایی الکتریکی دارد که ظاهراً به‌سرعت در حال پیشرفت است. به‌گزارش Gizchina، شرکت تحقیقاتی Lighter Than Air (موسوم به LTA) با مدیریت سرگی برین تا پیش از پایان سال جاری میلادی تحقیقات جدیدی را به‌صورت گسترده آغاز می‌کند.

برین اکنون در سیلیکون‌ولی و منطقه‌ای در اکرون اوهایو در حال استخدام صدها مهندس هوانوردی است. وی قصد دارد به‌کمک متخصصان بلیمپ (کشتی هوایی بادکنکی) را با هدف انجام مأموریت‌های بشردوستانه در مناطق دوردست و هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه بسازد.

شرکت LTA در سال ۲۰۱۴ بنیان‌گذاری شد و سرگی برین، جزو مدیران ارشد آلفابت (شرکت مادر گوگل)، در سال ۲۰۱۹ از میان اهالی مانتین‌ویو جدا شد. ساختمان مرکزی شرکت LTA در فرودگاه صحرایی فدرال موفت واقع در منطقه‌ی خلیج سان‌فرانسیسکو قرار دارد. تأسیسات این ناحیه متعلق‌ به ناسا است و فاصله‌ی زیادی تا مقر اصلی گوگل ندارد. در سال ۲۰۱۵، ناسا این تأسیسات را به LTA اجاره داد.

LTA می‌گوید قصد دارد تغییرات شگرفی در حوزه‌ی کشتی‌های هوایی اعمال و کشتی‌هایی تولید کند که هیچ گاز مضری به هوا وارد نمی‌کنند. اولین کشتی هوایی تمام‌عیار LTA، یعنی Pathfinder 1، امسال در سیلیکون‌ولی پروازهای آزمایشی خود را شروع می‌کند. این کشتی هوایی ۱۲۰ متر طول دارد.

افزون‌براین، LTA مشغول تولید کشتی هوایی بزرگ‌تری به نام Pathfinder 3 در منطقه‌ی اکرون است. این کشتی ۱۸۵ متر طول دارد، و پس از تکمیل‌شدن خواهد توانست ۹۶ تن بار را در مسافتی ۱۶٬۰۰۰ کیلومتری جابه‌جا کند. LTA در ماه‌های پیش رو نیروهای جدیدی برای مرکز اکرون استخدام می‌کند تا تعداد کل نیروهای کار دو برابر شود و به ۴۰۰ نفر برسد.

داخل مرکز تحقیقاتی LTA برای ساخت کشتی هوایی

مقاله‌های مرتبط:

  • چگونه کشتی‌‌های هوایی دوباره به آسمان‌‌ها بازخواهند گشت؟
  • کشتی هوایی سرگی برین به پیل سوختی هیدروژنی متکی خواهد بود

طبق گزارش‌ها، کشتی هوایی الکتریکی Pathfinder 1 قرار است مبتنی‌بر هلیوم باشد که از هوا سبک‌تر است. هلیوم گازی احتراق‌ناپذیر است؛ به‌همین‌دلیل، ایمن‌تر از هیدروژن تلقی می‌شود. سانحه‌ی آتش‌سوزی هیندنبورگ در سال ۱۹۳۷ ارتباطاتی با احتراق‌پذیربودن هیدروژن استفاده‌شده در این کشتی هوایی داشت. درحال‌حاضر، انرژی کشتی هوایی Pathfinder 1 ازطریق باتری تأمین می‌شود. Pathfinder 1 سیستمی تمام‌برقی است که گاز مضر به درون هوا وارد نمی‌کند.

گفتنی است چین ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲۳ شهریور ۱۴۰۰) با موفقیت اولین کشتی هوایی بدون سرنشین خود را آزمایش کرد. کشتی هوایی یادشده 5G Caiyun No. 1 نام دارد و به ایستگاه 5G و دوربین باکیفیت و سیستم برق مجهز است. در بخش پایینی نیز، موتوری به‌عنوان محرک پشتیبان تعبیه شده است.

این کشتی هوایی نیز از هلیوم استفاده می‌کند و ۲۰۰ کیلوگرم بار را می‌تواند حمل کند. چین ادعا می‌کند که این کشتی هوایی می‌تواند اینترنت با سرعت بیشتر از ۱۰ گیگابیت‌برثانیه را تأمین و مشکل پوشش‌دهی سرویس اینترنت در مناطق دورافتاده را حل کند.

*تصویر اصلی مقاله ارتباطی به کشتی هوایی شرکت LTA ندارد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا